Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 810 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 54  Következő
 

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2008. nov. 05., szerda 13:45 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
És, hogy a predestinátoroknak is mondjunk valamit:
A Mindenható Isten aki a mi kis téridő világunkat kívülről figyeli a teremtményeit, Őt nem korlátozza holmi időegyenes, mindent előre is meg hátra is tud és lát, és tudja hogy a megszólitottak közül ki hogy dönt/döntött/fog dönteni, de ez a megszólítottak döntési szabadságát nem korlátozza és a felelőségüket is meghagyja.
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 05., szerda 13:48 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
nana!!! látszik a zorródon, hogy HALLGATTAD lórándot ;)

így KÖNNYŰ :D

(amúgy TUDOM, hogy "semmi újat nem mondott", deazé... ha a Szentlélek "rakja össze a tananyagot", az elég jó tud lenni :D )

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 05., szerda 13:52 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
net2rist írta:
nana!!! látszik a zorródon, hogy HALLGATTAD lórándot ;)

így KÖNNYŰ :D

(amúgy TUDOM, hogy "semmi újat nem mondott", deazé... ha a Szentlélek "rakja össze a tananyagot", az elég jó tud lenni :D )
Nem is tagadom és mondtam, hogy azértt tetszett nagyon mert összefésülte a kócos dolgokat. :D
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 05., szerda 22:03 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
http://www.ujszeged.ref.hu/letoltes/mp3 ... 81102i.mp3


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 05., szerda 22:07 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Eeyore írta:
tulip írta:
(Itt nyilván, a lelkünkért való felelősségtudatról beszélünk, hisz világi dolgokban azért létezik, a szocializációnk része. )

A szocializációnk sajnos sokkal inkább a kötelességekről, mint az igazi felelősségvállalásról szól.
Annál is inkább, mert sokszor teljesen személytelen rendszereknek vagyunk kötelesek (pl. a számlákat kifizetni). A felelősségtudat pedig nem alakulhat ki szeretet nélkül. Szeretet pedig lehetetlen személyes kapcsolat nélkül. (Tudom, hogy ez sem bibliai példa, de erről, a szereteten alapuló felelősségvállalás kialakulásáról szól a Kis herceg).


kezdetű hozzászólásra most nem tudok újat írni, ha valamire vársz reakciót belőle azt légyszíves jelezd.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 06., csütörtök 07:13 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
Kedves Eeyore!

Isten nem hiszem, hogy az én védelmemre szorul, ez olyan lenne, mint ha a hangya oda állna a zúgó folyó elé, hogy az ne mossa el az elefántot!
:-)

Inkább érted egy pár gondolat a világról, Istenrő és a bűnről, ill. az emberről, a teljeség igénye nélkül.

Tehát: ha a földön még soha, egyetlen egy embernek sem sikerült bűn nélkül leélnie az életét; azon a földön, annak az embernek, amit/akit az Isten teremtett; akkor azért egyszer nem kéne elgondolkodni azon, miért is? Pontosan miért teremtette Isten ilyenre a világot, hogyan lehet összehozni mindezt Isten szentségével és szeretetével?

A teremtés hatodik napján megállapította Isten, hogy MINDEN IGEN JÓ!
A teremtett világ nem volt mindig bűnben, Ádám pedig nem élhette le az életét, mert örökké való kapcsolata volt Istennel, nem tudta és ismerte a halált.
Az örömhír, Evangélium (Isten szeretete és szentsége), hogy a világ nem marad bűnben! Egy átmeneti állapotban van a világ, egy olyan állapotban, ami a vég felé halad, hogy az elmúlása után Isten újra teremtse, a régit teljesen eltörölve, megszüntetve mind azt, ami a bűn következménye.
Az új világot pedig a szelídek öröklik Jézus szerint. (nagy kérdés, hogy az ember hogyan lesz szelíd, ez tényleg fontos kérdés!!!) Lesznek akik innen átmehetnek majd oda, lesznek akik nem múlnak el ezzel a világgal.
Erről beszélt Ex példája számomra.


Kedves Ex!

Lenne még két kérdésem, kérlek válaszolj rá:
Hogyan kerülhet be az ember az esernyő alá és miért marad ott a végső cél eléréséig?

Köszönöm:
Péter

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 06., csütörtök 08:59 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
pauler írta:
Kedves Ex!

Lenne még két kérdésem, kérlek válaszolj rá:
Hogyan kerülhet be az ember az esernyő alá és miért marad ott a végső cél eléréséig?

Köszönöm:
Péter
Kedves Péter!
Bár ez szerintem az előzőekből is kiderült, úgy hogy az ember hallgat a hívó szóra, elhiszi, hogy ilyen módon a jó célba jut, és alááll, és meg Jézussal. Azért tud ottmaradni mellette végig mert hallgat a Szentszellem vezetésére továbbra is, és használja az ajándékait és a vigasztalását.
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 06., csütörtök 10:00 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
Eeyore írta:
Literaty írta:
Eeyore írta:


Literaty írta:
Lehet hogy nem mondtad, de ez a mondat alkalmat ad arra az olvasatra, hogy Isten a végső, vagy kezdeti oka a bukásnak,

Igen, pontosan ezt akartam mondani.

Így már értem Eeyore, hogy mi miből következik nálad.
Persze, ha Isten végső, vagy kezdeti oka a bűnnek akkor, nyílván felelős is ezért....
Nos, ezzel én messze nem értek egyet.
De ez a gondolatod nagyon eltér a Szentírástól, nem is tudom mit mondjak...inkább nem mondok semmit
Hogy Isten beépíti a tervébe(megengedő akarata nyomán) a bűnt, bukást, az még nem jelenti, hogy Ő lenne annak a kezdeti oka.
Olyan húrok pendülnek meg, amiknek nem szabadna.


Kedves Literaty, neked írok először, mert az a legfontosabb kérdés, amit te vetettél föl. Miért is gondolom így, ahogy?
NEM azt akarom bebizonyítani, hogy Isten az, aki kísért!!! Remélem, a következőkben elég világosan írom majd................. l..........................................................................................................

Remélem, érthető voltam.

Köszi, ez utóbbi megközelítéseddel semmi gondom Eeyore.....(bocsi, de nem idéztem be az égész írásodat, aki akarja el tudja olvasni)
Szabad gondolkodni, csak azért óvatosan, mert nagy teológiai következtetésekhez vezethet és egy kis ficam, és elcsúszott az egész...főleg gond ez, ha a megváltást is ebből vezetjük le, mert következik belőle....
Főleg olyan kérdésekben amit a Szentírás nem válaszol meg kielégítően...
ennek biztos van oka.
Erre az Igére is kell gondolni, mely óvatosságra int:
feljebb ne bölcselkedjék, mint a hogy kell bölcselkedni(Rm.12,3)

Főleg fontos ez, hiszen az embereknek el kell magyarázni a bűn és a megváltás összefüggéseit, itt pedig nagyon szükséges magunkat tartani az Íráshoz, mert nem mindegy, hogy mit hírdetünk, mások mit szűrnek le belőle és mit fogadnak el.
A Kijelentést kell hírdetnünk és nekünk is jobb ha ehhez tartjuk magunkat és nem a titkokhoz, amelyek sok szempontból rejtve vannak.

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 06., csütörtök 11:22 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 01., vasárnap 15:43
Hozzászólások: 1128
Tartózkodási hely: otthon
A KIVÁLASZTOTTSÁG MIBENLÉTE. (A címet az alábbi idézetnek én adtam – M. Z.)


2. „Mik az Ön nézetei a keresztény tanról?”
E kérdés megválaszolása annál is inkább fontos nekem, miután meggyőződésem következtében ezen a ponton már mindkét ellentmondó oldallal összeütközésbe kerültem és mindkét oldal ki is taszított, részben megértve, részben pedig félreértve. Mert a minden dolgok ismétlődéséről szóló tan legserényebb harcosai, mint a predesztináció hívét elvetettek engem, az ellenkező párton levők pedig azt hiszik, hogy a kegyelmi kiválasztás tanában következetlenséget bizonyíthatnak reám. És mégis, nincsen kétféle ellentmondó tanításom, hanem az Írás szerint hiszek Isten kiválasztásában, mindamellett ezt a dolgot nem szorgalmazom oly erősen, mint valamely tantételt, hanem egyszerűen hirdetem az evangéliumot Jézus Krisztusról, ahová csak megyek, és a választást Istenre bízom. Eközben az az igazi szándékom, hogy mindenkit az üdvösségre vezessek, akik az Igét hallják, mert tudom, hogy a tiszta evangélium Isten ereje, hogy mindenkit üdvözítsen, aki hisz benne.
És éppen ott, ahol az evangéliumot a maga tisztaságában és egyszerűségében hirdetik, mint egy mindenkihez hangzó szózatot, elsősorban is, és a mi közreműködésünk nélkül éppen a kegyelmi kiválasztás lép előtérbe. Úgy, mintha csak ezért jöttünk volna, hogy némelyeket megátalkodottakká tegyünk (Ézs. 29, 9-11). Jézus Krisztusnak ugyanazon Igéje, mely a hívőket megmenti, a hitetleneket megkeményíti (tehát, akárcsak az elektrolízisnél az adott nemesfém kiválasztódik a folyadék-elegyből, úgy „rakódik a katódra”, Krisztusra a hit által a hívő. Csak az a kérdés: ezt a hitet úgy kapta-e ajándékba, hogy ő nem is tehetett róla? – M. Z), máskülönben sem a hit sem a hitetlenség nem jönne számításba, és mégis Isten éppen erre épített. Mert ahogyan a megfeszített Krisztus hitbeli elfogadásában minden korábban elkövetett bűnünk bocsánatot nyer, és Krisztus igazságának részesei leszünk, ugyanúgy Isten haragja megmarad a hitetlenen és megvetőn, aki megveti Isten bizonyságát, melyet Ő Fiáról az evangélium által tett. Isten bizonysága pedig az, hogy Isten a világot Krisztusban önmagával kiengesztelte és nem tulajdonítja immár a bűnüket azoknak, akiket egyszer már megbüntetett az Igazságosban, aki engesztelő áldozat az egész világ bűneiért. Mert a mi közreműködésünk nélkül és a mi személyes bűnünk nélkül mindnyájan, mint Ádám gyermekei Ádámban meghaltunk és elvesztünk, és amiben mi nem vétkeztünk, Isten nem akarta és nem is akarja ezt nekünk tulajdonítani az örök kárhozatra, de nem is üdvözíthetett bennünket ilyen bűnös és halálra való állapotban. Mi lett volna hát velünk? Nem üdvözülni, és nem elkárhozni! Ezt a rejtélyt Isten maga oldotta meg ígérete szerint egyszülött Fiának elküldése által. Akit elküldött a húsnak és a bűnnek hasonlatosságában a bűn miatt, hogy Őbenne a mi bűnünket és Ádám alakját kárhoztassa. De, hogy ez az Istenben elrejtett titok az idők teljességében lehetővé legyen, adta Isten a törvény közbeeső intézményét, hogy azzal a bűnöknek minden bocsánatát, mint a cselekedetekből való önigazítást elvágja, és hogy az által, mint egy csatornán keresztül bűneinket és halálunkat teljesen az áldozati bárány Krisztusra átvezesse, hogy így az egész világ bűneinek kiengesztelésére meghalhasson. És mint mi mindnyájan, közreműködésünk nélkül Ádámban meghaltunk és elvesztünk, hasonlóképpen mindnyájan ismét közreműködésünk nélkül Krisztusban meghaltunk és kiengeszteltettünk. (Krisztus halála érvényteleníti Ádám halálát és erőtlenné teszi a kárhozatra). Ezentúl minden, ami régi, Isten szemei előtt többé annyira nem bír érvénnyel, mintha az ember nem született volna először, vagyis az első Ádámtól hústest szerint, mióta Krisztus a mi bűnös hústestünk hasonlatosságában mindenkiért meghalt. Most már csak az új érvényes Isten előtt, amely a második Ádámtól, a feltámadott Krisztustól, a Szellemből való második születés által teremtetetik bennünk, – hogy egy hústest se dicsekedjék Isten előtt.
Krisztusban a bűnösök régi ősatyja megfeszíttetett és meghalt és az új Ádám, a szentek ősatyja feltámadt és a Mennybe felemeltetett. Krisztus halála óta nincsen immár Ádámmal dolgunk, hanem Krisztussal. Aki gyengeségével akarja magát mentegetni, már nem Ádámot vádolja, hanem Krisztust, és ez a vádolás saját fejére száll vissza.
– Ha én úgy hiszem és tanítom, hogy Krisztusban minden ember meghalt a kiengesztelődésre, mint ahogyan Ádámban mindnyájan meghaltunk a kárhozatra, ezzel semmi esetre sem azt mondom, hogy minden ember megváltatott és üdvözül. (Íme, a mindenkire érvényes, általános kegyelem, ami mintegy „biankó csekk” beváltható a hit által. – M. Z.) Kiengesztelés és megváltás között ugyanaz a különbség van, mint Ádám és Mózes között, mert Ádám bűne ugyan minden ember részére eltöröltetett, hogy senki ne menthesse magát Ádámmal, de nem a törvény átka is, mely bűneinkre helyeztetett, hogy minden hívő részese lehessen a megváltásnak, amely a Krisztus Jézusban van. És a sötétség hatalmából való ezen megváltást nem vesztheti el valaki másként, mint ha bűnét, szellemi halálát és a törvény átkát hitetlenségében tagadja. (Vagyis a megváltás/üdvösség nem megszerzendő, kapható ajándék, hanem Krisztus kereszthalála révén megadatott mindenkinek. És ez az, ami elveszthető – mintha nem is lett volna – a hitetlenség miatt. – M. Z.) Itt már a hitnek kell közbelépnie, hogy Krisztus igazságossága nekem tulajdoníttassék, és a hitetlenségnek, hogy engem kárhoztasson, mivel Isten Krisztuson kívül senkit sem üdvözít és senkit sem kárhoztat. Mert amilyen kevéssé vagyok bűnös abban, hogy Ádámban elvesztem, és bűnökben meghalva születtem (és Isten nem is akarja ezt nekem tulajdonítani), éppoly kevéssé bűnös Ádám abban, ha nem hiszek a megfeszített Krisztusban, és így Istenből nem is születek újra új teremtménnyé a Krisztusban. És ez az amit Isten bűnül ró fel nekünk. Aki elveszik, többé nem Ádám bűne által veszik el, hanem saját hitetlensége által (1Ján. 2, 4).


Sámuel H. Fröhlich, protestáns lelkész (az 18oo-as években élt) fenti hitvallása számomra sok nyitott kérdést megválaszol, látszólagos ellentmondásokat felold, és egyszersmind teljességgel „kihúzza a talajt” a predestináció tana alól.
Fenti idézet egy lelkészi állás megpályázásánál előírt kérdéssorozatra adott válaszainak egyike.
(2008. november.05. Mihálovics Zoltán)

_________________
"Mindenekben hálát adjatok, mert ez az Isten akarata Krisztus Jézusban tihozzátok"(1Thess 5,18 )


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 06., csütörtök 17:11 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
Ádám bűnét örököltük és örökítjük.
Mindenki azt nézi, hogy szerinte mi a jó és mi a rossz. Istent az ember nem kérdezi, önmaga dönt jó és rossz dolgában.
Ebben minden ember egyforma, így születik. Ahogy növekszik, úgy lesz látható az öröklött bűn és ennek minden folyománya.
Talán néha ez elhomályosul.....
Ritkán egy-egy szikra látható a szülő(anya, apa)-gyermek és a vőlegény-menyasszony emberi kapcsolatban abból, amit Isten az ember számára elképzelt, ezért hasonlítja földi értelemben sokszor Istent az Ige szülőhöz, vagy vőlegényhez.

A felelőségre vonás a törvény alapján történik, a kegyelem pedig a Krisztus érdeméért!

Hinni senki se tud magától, a hit a Szent Lélek TEREMTŐ munkájának a következménye az Ige (Jézus Krisztus) által.

Az esernyő alá akkor kerül az ember, ha meglátta, hogy halált és kárhozatot érdemel Istentől, mert minden bűne Isten ellen szól. Elfogadta a Bíró ítéletét, ami a jogos halál, kárhozat, Istentől örökre elszakított állapot!
És ezek után elfogadja a felmentését is, még pedig azért, mert az Isten Fia helyette a büntetést önként vállalta és elszenvedte.
Ilyenkor az ember megtér, ilyenkor az ember újonnan születik, ilyenkor az ember bűnbocsánatot és örök életet kap Jézus Krisztustól.
Ez az ember várja Őt vissza, hogy egykor majd vele éljen.
A Szent Lélek vezeti és vígasztalja őt. Ha bűnt követ el, akkor ismeri már a kegyelem helyét, ahova mehet és bocsánatot és szabadítást kérhet attól, aki felette áll a bűneinek és aki ellen egyedül vétkezett.
A megszentelődés útján halad a célig, ami a menny országa, ahol nincs bűn, nincs halál, nincs Sátán, nincs fájdalom, nincs betegség.

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 06., csütörtök 19:29 
Offline

Csatlakozott: 2008. aug. 14., csütörtök 16:16
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Veszprém megye
Áldást és békességet nektek!
Igen eleve elrendelt Isten mindenkit valamire,de mi úgy éljük meg,hogy változtathatunk a dolgokon.
Végíg küzdenünk kell akkor is,ha üdvösségre vagyunk kiválasztva,mert aki ki van választva az küzdeni fog Jézus nyomdokában lenni.
De nem nyugodhat meg az sem,aki nincs kiválasztva az üdvösségre,mert elősször is nincs helyes látása,másodszor,ha belenyugodna,akkor helyeselné és igazolná saját kárhozatát,és igazságos kiválasztását,amit egy kárhozatra menő nem fog megtenni. :)

_________________
Áldott.aki az Úr nevében jön!


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 06., csütörtök 21:01 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
figyelő írta:

Sámuel H. Fröhlich, protestáns lelkész (az 18oo-as években élt) fenti hitvallása számomra sok nyitott kérdést megválaszol, látszólagos ellentmondásokat felold, és egyszersmind teljességgel „kihúzza a talajt” a predestináció tana alól.
Fenti idézet egy lelkészi állás megpályázásánál előírt kérdéssorozatra adott válaszainak egyike.
(2008. november.05. Mihálovics Zoltán)


Azon túl, hogy egy ilyen régi testvértől való írásnak, önmagában is értéke van, érdemes tudni azt is, hogy a Nazarénus felekezetet Ő alapította meg, mely hatalmas evangéliumi mozgalommá duzzadt.
Mára gyakorlatilag elkoptak,(de vannak még) legalábbis mo-on, habár nem sokan.
Egy kis kitekintés:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Krisztusba ... BClekezete

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 06., csütörtök 21:16 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Eeyore írta:
Literaty írta:
Eeyore írta:


Literaty írta:
Lehet hogy nem mondtad, de ez a mondat alkalmat ad arra az olvasatra, hogy Isten a végső, vagy kezdeti oka a bukásnak,

Igen, pontosan ezt akartam mondani.

Így már értem Eeyore, hogy mi miből következik nálad.
Persze, ha Isten végső, vagy kezdeti oka a bűnnek akkor, nyílván felelős is ezért....
Nos, ezzel én messze nem értek egyet.
De ez a gondolatod nagyon eltér a Szentírástól, nem is tudom mit mondjak...inkább nem mondok semmit
Hogy Isten beépíti a tervébe(megengedő akarata nyomán) a bűnt, bukást, az még nem jelenti, hogy Ő lenne annak a kezdeti oka.
Olyan húrok pendülnek meg, amiknek nem szabadna.


Kedves Literaty, neked írok először, mert az a legfontosabb kérdés, amit te vetettél föl. Miért is gondolom így, ahogy?
NEM azt akarom bebizonyítani, hogy Isten az, aki kísért!!! Remélem, a következőkben elég világosan írom majd le ahhoz, hogy ne legyek félreérthető.

Nos, elgondolkoztál-e már rajta, pontosan mi is a bűn, mi az oka, miért van a világban?
Hát én elgondolkoztam rajta.
Persze lehet azt is mondani: bele sem gondolok, nehogy még valami bűnös gondolatom támadjon, amit kizárólag a másfél kiló zsíros massza ihletett, és nem Isten Szent Lelke...Meg hogy ez olyan súlyú probléma, mint hogy hány angyal fél el egy tű fokán... Az ilyen szövegek szerintem nem istenfélelemből fakadnak. Ha nem gondolom át, akkor fontos és lényeges kérdések maradnak tisztázatlanok. Én egy rettenetesen gyáva ember vagyok, szinte mindentől félek, ami csak körülvesz. Engedtessék meg nekem, hogy legalább ezt átgondolni ne legyek gyáva.


2Thess5,21 „Mindent megpróbáljatok, ami jó, azt megtartsátok!” Magyarán szabad gondolkodni, azért van a Biblia, hogy ha ellentétbe kerülünk vele ott visszalépjünk.

Eeyore írta:
Tehát: ha a földön még soha, egyetlen egy embernek sem sikerült bűn nélkül leélnie az életét; azon a földön, annak az embernek, amit/akit az Isten teremtett; akkor azért egyszer nem kéne elgondolkodni azon, miért is? Pontosan miért teremtette Isten ilyenre a világot, hogyan lehet összehozni mindezt Isten szentségével és szeretetével?

Ha ezt a korlátolt földi létet az emberek fele, harmada, negyede, vagy akár csak tizede, százada is képes volna bűn nélkül végigélni, akkor lehetne arra hivatkozni: Istennek semmi köze ehhez, Ő biztosítja a feltételeket a bűntelen élethez. De az ige szerint egyetlen egy ember sem kerüli el a bűnt. Ha pedig így van: mégis, hogy lehetne, hogy az Istennek mindenhez az égvilágon semmi köze se legyen?
Nem csak olyan köze lehet, hogy Ő hajtaná, Ő uszítaná, Ő kísértené az embereket a bűnre.
De ha semmi köze sem volna hozzá, akkor a dolog úgy festene, hogy a teremtése rettenetesen esetlegesre és hibásra sikeredett, mert lám, amit eltervezett, azt nem tudta véghezvinni.

Meg lehet magyarázni mindezt a szabad akarattal is; csak ez a magyarázat hibás, mert olyan dologgal ruházza fel az embert, ami nincs neki. A meg nem tért emberről a Biblia állítja, hogy hiábavalóság alá vettettett. Hogy a bűn a szolgájává teszi az embert. A paráznaság miatt az ember verembe jut, a démoni befolyásoltság megkötöz és így tovább....szó sincs az ember szabad akaratáról. A megtért ember pedig nyilvánvalóan azt keresi folyton, mi az Úr jó, kedves és tökéletes akarata...Ebben az esetben sem lehet beszélni ontológiai értelemben vett szabad akaratról. És így tovább, erről már volt szó; a szabad akarat nem kellő magyarázat az ember bűnös voltára.
A másik magyarázata a dualizmus: mindehhez Istennek semmi köze, mert van Istennek egy ellensége, az ördög, minden gonoszság az ő számlájára írható, Isten az ő (azaz az ördög kedvéért) korlátozza önmagát. Hát én ebben nem hiszek. Szerintem Isten most is korlátlan és szuverén Úr, senki, semmi nem korlátozza az Ő hatalmát; a sátán nem ellenisten, csupán teremtmény, Isten hatalma alá vetve. Semmit nem tehet Isten tudta és engedélye nélkül.


Isten világosság, s nincs benne semmi sötétség. Ám mégis van sötétség is. Jézus elfogatása idejét a sötétség órájának nevezi. Az Ördög, mikor hazugságot szól, a sajátjából szól. (Jn8,44) Jön a világ fejedelme, de énbennem nincsen semmije. Szóval van dualitás. Csak ezek nem egyenrangúak. A világosság ugyanis meg lenne önmagában is. A sötétség azonban a világosság tagadása. Ha nem lenne világosság, akkor tagadása se lenne, mert mit tagadna? A világosságnak kell előbb építenie, hogy a sötétség azt rombolhassa. Sátán önbuktatása, majd a bukott Sátán tette az első emberpár ellen. Jób fedhetetlensége, hogy megint legyen mibe belekötni. S végül, mikor az emberi alakot felvevő Isten került a célkeresztbe. Az, hogy Sátán teremtmény nem gyengíti. Jézust ettől egy paraszthajszál választja el. Azért Isten, mert annak van kijelentve. Jn1,1-9 (Minden teremtménynek előtte született (Kol1, Péld8) mondatrészt az UFO úgy hozza, hogy elsőszülött minden teremtmény között, ami el is szakítja e hajszálat.) Azzal, hogy Jézus van Istennek kikiáltva, maga Isten foglal állást, hogy melyik oldalon áll Ő. Jézusról valóban olvassuk, hogy semmit sem tesz magától, amit az Atya mond neki, azt teszi. (Jn5,30 Jn6,38) Jn8,44-ből kiindulva is látszik, hogy Sátánnak elég nagy önállósága van. Való igaz, hogy nem tombolhat feleslegesen, de ahhoz elég, ha lehetne Istent cáfolni, akkor megtehetné. Vajon ok nélkül féli-e Jób az Istent?

Eeyore írta:
A fenti magyarázatokkal ellentétben, a Biblia és a saját tapasztalat is azt tanítja, hogy a földi élet tele van hiánnyal; ha az egyik hiányérzet betelik, máris ott van a következő. Ezt mindenki megtapasztalja minden nap. Csak nagyon rövid ideig tart az életben a teljes megelégedettség állapota, ez az ún. idill. Az idill állapotát tartósnak ábrázolni: nos, ez a giccs. Tehát, ha valaki arról tesz bizonyságot, hogy a megtérése óta boldog, az élete minden problémája megszűnt - az hazudik, ilyen nincs. Még Pál is elvágyódott, hogy állandóan az Úr közelségében lehessen, sőt azt állította, az a keresztény, aki nem bízik a túlvilági életben, minden embernél nyomorultabb.
Fil. 1:21. Mert nékem az élet Krisztus, és a meghalás nyereség.
22. De ha e testben való életem munkámat gyümölcsözteti: hogy melyiket válasszam, meg sem mondhatom.
23. Mert szorongattatom e kettő között, kívánván elköltözni és a Krisztussal lenni; mert ez sokkal inkább jobb;
24. De e testben megmaradnom szükségesebb ti érettetek.


(Figyelő olvastad? Pál itt még a testben marad, „e világhoz ragaszkodván” a hívekért, ám 2Tim4,6-ban ellenben már ez áll: „Mert én immár megáldoztatom, és az én elköltözésem ideje beállott.” Nos szegény Démás – ja és Krescens, Titus – erre még nem voltak készen, ragaszkodtak e világhoz, s szépen elhagyták Pált. Tikhikust meg maga Pál küldte el. Erre mondtam, hogy ragaszkodni a világhoz, egészen más, mint visszatérni a világba. Husz megégetésekor Jeromos még visszakozott, de végül Isten neki is megadta a mártíromságot. Vagy Márk már említett esete.)

Eeyore írta:
1Kor 15,19 Ha csak ebben az életben reménykedünk a Krisztusban, minden embernél nyomorultabbak vagyunk.
Ennyit az idillien boldog életről.


Csakhogy nem csak ebben az életben reménykedhetünk, s ez első békességgel, boldogsággal tölt el, jelen helyzetünktől függetlenül. (Hacsak nem forgunk meghatározatlan szabad akarásunk körül.)

Eeyore írta:
És arra jutottam, hogy a bűn mindig valamilyen hiányérzetből származik. Ez nem azt jelenti, hogy minden hiányérzet bűnt eredményez; de a hiányérzet kelti a vágyat, kívánságot, amiről ír az ige:
Jakab 1:12. Boldog ember az, a ki a kísértésben kitart; mert minekutána megpróbáltatott, elveszi az életnek koronáját, a mit az Úr ígért az őt szeretőknek.
13. Senki se mondja, mikor kísértetik: Az Istentől kísértetem: mert az Isten gonoszsággal nem kísérthető, Ő maga pedig senkit sem kísért.
14. Hanem mindenki kísértetik, a mikor vonja és édesgeti a tulajdon kívánsága.
15. Azután a kívánság megfoganván, bűnt szűl; a bűn pedig teljességre jutván halált nemz.

16. Ne tévelyegjetek szeretett atyámfiai!
17. Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülről való, és a világosságok Atyjától száll alá, a kinél nincs változás, vagy változásnak árnyéka.
Amikor a sátán Jóbot megkísértette, mit tett? Iszonyatos nagy bajba és hiányállapotba sodorta. Jézust mikor kísértette meg? Amikor a böjt után megéhezett a pusztában. Ezek a legnyilvánvalóbb példák, de gondold át nyugodtan az életedet, a Bibliát, vagy amit csak akarsz; meg fogod látni, ez törvényszerű: a bűn kiindulópontja mindig egy kínzó hiányérzet, amit a Biblia kívánságnak mond. Ezt a hiányt az ember megpróbálja betölteni, és mivel legális utat nem talál a hiány betöltésére, hát illegális, bűnös módon tölti be azt. Az emberek ezért nem is értik sokszor, miért kárhoztatja őket a Biblia, miért akar bennük bűntudatot kelteni (vagy a keresztények miért beszélnek folyton a bűnről) hiszen ők csak azt teszik, ami szükséges. Minden bűnt meg lehet magyarázni, mindnek van valamilyen hiányérzetből fakadó oka. Ráadásul a bűnös cselekedetek gyakran el sem térnek el azoktól a megszokott tettektől, amiket az ember bűn nélkül is tesz (pl. a harag önmagában még nem bűn. Az evés önmagában még nem bűn. A munka, a pihenés önmagában még nem bűn. A családhoz való kötődés vagy a családtól való elszakadás önmagában még nem bűn stb.)


Kell hozzá egy kísértő, ami megpiszkál, hogy te figyu, ez neked tökre hiányzik!

Eeyore írta:
A hiányérzet előbb-utóbb minden embert bűnre hajt. Bűnre hajtott már idáig is, nincs, soha nem volt kivétel. (Vagyis kizárólag Jézus, aki ugyebár éppen ezért nem pusztán egy zsidó férfi vóna Betlehemből...)
Pontosan ez, a teremtett lét korlátoltsága, hiányérzete az oka annak is, hogy a megtérés után is vétkeznek a keresztények. Természetesen nem annyit és nem úgy, mint a megtérés előtt; de amíg a földön élünk, addig a hiányérzet bizony folytonos társunk marad. És a hiányérzet miatt vagyunk állandóan kísérthetőek is. Nem szaporítom a szót, mindenki tudja, mert megéli.


A gyógyszer nyilván nem a lemondás, a nirvana keresése, hanem a megelégedés tanulása. Vagyis immunitás kifejlesztése, a neked ez hiányzik érvelés ellen.

Eeyore írta:
Tehát. Hogyan lehet Isten tökéletességét és az ember bűnös voltát összeegyeztetni?
Nos: mivel a világot Isten teremtette, benne az embert, ezért szerintem elég nagy ostobaság azt állítani, hogy az ember viselkedéséhez, bűneihez, kínjaihoz Istennek semmi köze. Én úgy látom, van. Isten teremtette a korlátolt létet, és ez a korlátolt lét, a hiányérzet, ami elkerülhetetlenül sodort eddig is, és fog sodorni az aión végéig mindenkit a bűn felé. Tehát, úgymond: Isten a teremtéssel lehetőséget teremtett a bűnnek. Nem Ő csinálja, nem Ő kísért, Ő óv és félt mindenkit a bűntől, Ő az, aki a megadja a kimenekedést, Ő az, aki az ember hiányérzetét a legtökéletesebben képes betölteni az újjászületéssel először,és azután is mindenféle mennyei ajándékokkal:
17. Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülről való, és a világosságok Atyjától száll alá, a kinél nincs változás, vagy változásnak árnyéka.
Tehát nem, nem, nem azt állítom, hogy Isten volna a kísértő, vagy ilyesmi.
Azt viszont igen, hogy ahhoz, hogy eljöjjön a tökéletesség, a teljesség, Istennek szüksége van erre a világra, amely pontosan ilyen feltételekkel és kondíciókkal működik, mint a mostani.


Róm9,20-23.

Eeyore írta:

Jézus ezt mondta:
Máté 18:7. Jaj a világnak a botránkozások miatt! Mert szükség, hogy botránkozások essenek; de jaj annak az embernek, a ki által a botránkozás esik.
Lukács 17:1 Monda pedig a tanítványoknak: Lehetetlen dolog, hogy botránkozások ne essenek; de jaj annak, a ki által esnek.
Úgy gondolom, hogy ezek az igék is erre utalnak, amit most, és tegnap is leírtam. Nagyon remélem, hogy sikerült némileg érthetőnek lennem. Ha nem, megpróbálom majd még világosabban leírni.

Tehát: Istennek a szeretet-terve tökéletessé tételéhez szükséges volt egy közbeeső, „átmeneti” világ, amiben most élünk. Azért, hogy önmagától különböző lényeket szerethessen. Ezek viszont szükségszerűen korlátoltak. Az élet korlátoltsága hiányérzetet teremt, a hiányérzet kívánságot, a kívánság bűnt, a bűn halált. Ezt az Isten előre tudta, de vállalta, mivel ez az egyetlen és tökéletes módja és útja annak, hogy eztán eljöhessen a teljesség. A korlátolt és bűn miatt halott embereket Jézus váltsága megeleveníti és lehetővé teszi, hogy az eljövendő életben:
1. Ján. 3: 1. Lássátok milyen nagy szeretetet adott nékünk az Atya, hogy Isten fiainak neveztetünk! A világ azért nem ismer minket, mert nem ismerte meg Őt.
2. Szeretteim, most Isten gyermekei vagyunk, és még nem lett nyilvánvalóvá, hogy mivé leszünk. De tudjuk, hogy ha nyilvánvalóvá lesz, hasonlókká leszünk Ő hozzá; mert meg fogjuk őt látni, a mint van.

Remélem, érthető voltam.


Mit válaszolnál annak, aki ezt kérdezné: Akkor Isten miért nem egyből Jel21,1-el kezdte, s amit most megélünk, miért nem csak „emlékmás” formájában töltötte belénk?


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 08., szombat 11:02 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
Kedves Eeyore!

Elég és köszönöm, amiket írtál.

Csupán arra szerettem volna utalni, hogy a világ VOLT jó és jó is LESZ.
Volt bűntelen és bűntelen lesz.

Aki pedig azt mondja, hogy nincs bűne - legyen ez keresztyén megváltott élet - az becsapja önmagát.
Ezt egy nagyon öreg hívő ember mondta, aki még a szemével (és nem a hitével) látta Jézust testben.
Viszont azt is mondta, hogy mi a teendője a hívő embernek, ha Krisztus világosságában meglátja valamelyik bűnét.
Igyekszem magamon is ezt gyakorolni és bocsánatért és szabadításért könyörögni ahhoz, akinek egyedül van hatalma és szeretete ezt nekem megadni!

Kegyelem és békesség neked!

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 08., szombat 17:32 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Eeyore írta:
tulip írta:
(Itt nyilván, a lelkünkért való felelősségtudatról beszélünk, hisz világi dolgokban azért létezik, a szocializációnk része. )

A szocializációnk sajnos sokkal inkább a kötelességekről, mint az igazi felelősségvállalásról szól.
Annál is inkább, mert sokszor teljesen személytelen rendszereknek vagyunk kötelesek (pl. a számlákat kifizetni). A felelősségtudat pedig nem alakulhat ki szeretet nélkül. Szeretet pedig lehetetlen személyes kapcsolat nélkül. (Tudom, hogy ez sem bibliai példa, de erről, a szereteten alapuló felelősségvállalás kialakulásáról szól a Kis herceg).

tulip írta:
Hát szellemileg kapaszkodni kell, hogy ellentmondásmentes interpretációt találjak, de talán van ilyen. Itt ugye már a hitetlenek is a képben vannak. Korábban azt írtad csak Isten, s akit Isten Szentlelkével betöltött képes felelősséget vállalni. Itt viszont az, hogy a bukott ember is olyan, mint aki képes, mert szellemi lény. Ezt csak úgy tudom feloldani, ha a „mint aki képes lenne” mondatrészt „a képes lenne, de nem akar” értelemben veszem.

Ez tetszik, és tulajdonképpen én is így gondoltam.

tulip írta:
Mert nem Sátán vetett... Ha kilehetne mutatni, hogy paráznaságból születettek közül senki se üdvözül, akkor ezzel Isten személyválogatónak bizonyulna... A feltétel nélküli kiválasztás pont arról szól, hogy semmilyen véges szabályt se tudsz felállítani az elvetésre, ami alól ne lenne kivétel.

Köszi, ez nagyon tetszett. Teljesen igaz, és tulajdonképpen teljesen egyetértek. Azért jutott eszembe ez a téma, mivel bibliaórán hosszú időn keresztül foglalkoztunk Kánaán elfoglalásával, és a testvérek azon az állásponton voltak (rajtam kívül, de nem tudtuk meggyőzni egymást), hogy a kánaánitákat azért kellett kiirtani, mert ők genetikailag annyira romlottak voltak, annyira velük születetten bűnösök, hogy Isten csupán az elpusztításuk mellett dönthetett. (Én mással érveltem: ez a törvény logikájából következett: Isten olyan magatartást vár el tőlünk a többi ember felé, ahogyan Ő is áll mihozzánk. És a törvény kárhoztatás alá rekeszt mindenkit, az a halál szolgálata volt, míg a kegyelem az életé; Krisztus ezért új törvényt hozott, megváltoztatva a régit.) De mindenesetre akkor, amikor erről vitáztunk, jutott eszembe az, hogy ők mindannyian már több nemzedék óta keresztény családból származnak, én meg? Ha akkor éltünk volna, ki kellett volna irtaniuk.

tulip írta:
A kettőnk megfogalmazása nem üti egymást. Ugyanakkor konfliktust látok az élet burjánzásából levont következtetéseiddel.

Iiiigen. Hát azt már visszavontam.

tulip írta:
Számomra abból, hogy a kereszt a teremtés előtt elvégzett dolog, világos, hogy Isten felelősen cselekszik. S mivel ezzel elég korán találkoztam, nem rémlik, hogy ez a „meglepetésként érte-e” kérdést bármikor komolyan vettem volna. Azóta azt is látom a 4D szemlélet alapján, hogy ez Istent az időbe helyező teljesen tévút. Ha Krisztus kereszthalála készen volt mielőtt bármi teremtve lett, akkor mi lephetné meg? Nem is beszélve arról, hogy már ez a kérdés is időbeli így egyszerűen értelmetlen az Atyával szemben. Filmhasonlatnál maradva: Filmtekercsünk olyan különleges, hogy betéve tudja az egész filmet, s bármelyik kockán képes egy másik kockáról pontos információt adni. Így a Fiú, mikor elbújva találja az emberpárt nincs meglepve. S amit mond, az saját áldozatként való eljövetele, nem egy szedett-vedett beszéd, - mint mikor valaki rajtakapja a beosztottait, s a haragtól, s a meglepetéstől alig kapva levegőt, elhadar valamit - hanem egy teljesen összeszedett beszéd. Szóval ebben egyetértünk, hogy Isten felelősen viselkedik. (Időre lefordítva.)

Oké, mindennek én is örülök. :)

tulip írta:
Ugyanakkor én nem is erről szóltam, hanem hogy van amiért Sátánra hárítja a felelősséget.

Hú, hát én nem hiszem, hogy elhárítja, áthárítja a felelősséget. Csupán, hogy megítéli. Számon kéri. Felelősségre vonja.


Jön a világ fejedelme, de én bennem nincsen semmije. Amikor hazugságot szól a sajátjából szól. Feddhetetlen volt, mígnem gonoszság nem lett található benne. Eltűri a harag edényeit. Isten világosság, s nincs benne semmi sötétség. Így értettem a hárítást. Isten semmiféle közösséget nem vállal a sötétséggel, érte nem érez és nem is tartozik semmiféle felelősséggel. Csupán, ami kárt a világosságnak okozhatna azt védi ki felelősségteljesen.

Eeyore írta:
tulip írta:
Isten korlátozva magát teret ad neki, de végig hangsúlyozza, hogy Őbenne nincsen semmije. Jézus teljesen elhatárolódik tőle, ha tetszik dualizál. Ezt persze nem kell túlértékelni és Négyességről beszélni, mint tette például Gyökössy Endre, sem pedig a másik végletbe esni, s teljesen elfeledkezni róla.

Nos, én azt sem gondolom, hogy Isten korlátozná magát. Ez a dualizmus-elmélet nekem a legcsekélyebb módon sem tetszik; bár lehet, ha esetleg jobban átlátom és megértem, elfogadom. Egyelőre azonban azt gondolom, hogy a sátán abszolút nincs dualista szinten Istennel, ez egyszerűen teljes lehetetlenség, mivel Isten Isten, a sátán pedig csupán teremtmény. Ez két olyan hihetetlen módon különböző kategória, ami teljesen lehetetlenné tesz bármiféle dualista fölfogást. Minden, azaz minden, azaz bármi Istennek van alárendelve, minden az Ő hatalmában van, minden kizárólag az Ő tudtával és engedélyével történhet, azon kívül semmi sem, mint ahogyan a Jób könyve ezt a fölállást, a sátán alárendeltségét nagyon plasztikusan be is mutatja. Mindez persze nem azt jelenti, hogy a sátán öntudatlan marionettbábu volna, mint ahogyan azt, Tulip, te is elmagyaráztad a megtért emberek kapcsán. Egyébként a robotikában és a számítógépes fejlesztésekben is ez a tendencia: a Gyűrűk Ura film animációs csatajeleneteiben a grafikusan ábrázolt harcosok maguk döntötték el, hogyan harcolnak egymással, és melyikük győz...Csak az volt megszabva, hogy a végére melyik sereg nyerjen.


A dualizmust azóta kifejtettem. A Mesterséges Intelligencia példára érdemes kitérni. Elég ha a győztes mondjuk 51:49 arányban megnyer egy-egy személyi ütközetet, ha elég sokan vannak, akkor ez biztosítja, hogy a csatát is megnyerjék. (Nem valószínű, hogy újra kell forgatni a jelenetet, mert a rossz oldal győzött.)

Eeyore írta:
tulip írta:
Ha valaki a világot kívülről, de időben nézi, valóban ezt állapíthatja meg Istenről. Ugyanakkor azt is látni lehet, hogy időtlenség felől ilyen sor sincs. (Ez ugyanis az általad leírt meglepetés sorozattal lenne rokon.) Időtlenség felől nézve a tökéletesség azt követeli meg, hogy ami benne lehet az benne is van. Miért nem csak az van benne, amikor már a mennyben vagyunk? Ott se leszünk klónok.


Ó, hát én sem gondolom, hogy Isten bármin is meglepődne.
És hát a klónkérdésben pont ez a lényeg, ezt egyszer már leírtam, csak úgy lehet, túl röviden: nos: Isten pont a klónozás lehetősége helyett találta ki a teremtést. A korlátolt lét lehetővé teszi a végtelen variabilitást. És, ha Isten a Szent Szellemmel egy-egy ilyen korlátolt lényt elevenít meg, úgy, hogy annak teljes lényét fölhasználja, ha abból az Ő számára minden fontos marad, akkor lehetősége lesz arra, hogy a következő világban, ahol és amikor (bocs a temporális fölfogásért) már megszűnik a korlátolt létezés, mégis Isten önmagától különböző, korlátlanul szabad lényeket szerethessen. A teremtett világ, és a krisztusi megváltás nélkül csupán arra volna lehetősége, hogy önmagát duplikálja végtelen mennyiségben, aminek ugyebár az égi világon semmi értelme sem volna. Hogy különböző lényeket tudjon megnyerni a szabad világ, a szabad élet számára: nos, ehhez kellett először a teremtés, aztán a megváltás.

tulip írta:
A búza és konkoly példázatában és magyarázatában keresd meg a felelősöket, s hogy kinek kiért kellene felelősséget vállalni, s ki tette ezt meg. Mindenki a saját urának áll vagy esik, de meg fog állani, mert az Úr által képes, hogy megálljon.


Nos, a konkolyos példázatban egy dolgot már biztosan nem értek: "A szántóföld pedig a világ; .....és az ő országából összegyűjtik a botránkozásokat mind", Nos: most akkor a szántóföld az egész világ, vagy pedig az Istennek országa? Mert ha az utóbbi, az Istennek országában lehetséges konkoly, tehát a megtértek között (nem az egyházakra, nem az emberi szervezetekre értem, hanem a szellemi egyházra.)


Istené a világ, de van egy bitorlója a Sátán. Az ő országából erre a világra vonatkozik. S jól látod a földi egyházak nem mentesek a konkolytól. Az Ő igazi egyháza viszont teljes mértékben tiszta.

Eeyore írta:
Ha viszont lehetséges volna, azaz hogy egy búzamag később, felnőve szabad akaratából konkollyá váljon - akkor miért mondta Jézus, hogy: "eljöve az ő ellensége és konkolyt vete a búza közé, és elméne."?
Ez arra enged következtetni, hogy a konkoly mag korától fogva konkoly volt, nem történt metamorphosis a búza és a konkoly között.


A magyarázatból ez világosan ki is derül, hogy így van.

Eeyore írta:
Abból pedig, hogy:"eljöve az ő ellensége és konkolyt vete a búza közé, és elméne.....Az ellenség pedig, a ki a konkolyt vetette, az ördög" Ebből azt a következtetést is le lehet vonni, hogy a konkoly a maga konkolyságáért nem megítélhető; tehát Isten ítélete a konkoly iránt igazságtalan, a konkoly nem tehet a maga szubsztanciájáról.


Ki vetette a búzát? Ki felel hát a búzáért? Helyt áll-e ebben a szerepben? Ki vetette a konkolyt? KI felelős hát a konkolyért? Helyt áll ebben a szerepben? Ha Isten nem ítélné meg a konkolyt, akkor ezzel annak akarata ellenére kellene megtérítenie, vagy mindörökre eltűrnie, hogy neki ellene mond. Sátán és konkolya amúgy önmagát ítélte el azzal, hogy nem hittek Jézusban, sőt megölték őt, s a prófétákat, majd Jézus követőit szintén halálra üldözik. Ha megölték Jézust, s ehhez ragaszkodnak, akkor nem történik más mint magukra hagyja őket. Akinek Jézus az ellenségképe, s mindent arra épít fel, hogy őt támadja, annak ez persze elviselhetetlen csapás, létezni, de anélkül, hogy a szapulást lehetne folytatni.

Eeyore írta:
Ami azt illeti, számomra nem áll össze az eleve elrendelés és az ítélet. Lehet, hogy világosan elmagyaráztad, de én akkor sem értem.


Erre nem vállalkoznék, csupán egy-egy pontra rávilágítok, ami esetleg tovább visz valakit a gondolkodásban. Amiket leírtál azzal a reformátorok maguk is szembenéztek. Ők se voltak bátortalanok, s le írták, hogy igen minden ami van nincs kívül Isten akaratán – egyébként meglepetésként érte volna egy s más, ami lehetetlen -, de ugyanakkor azt is elmondták, hogy Isten nem vádolható bűnnel, mert az etikai kategória, s ő nem tartozik az etikus lények közé. Ő az etika meghatározója, s így ugyanúgy nem tartozik alá, mint idő vagy tér alá se.
Én is így haladok lépésről lépésre. Amikor a kegyelemi kiválasztás tanával megismerkedtem gy pont zavart. A feltétel nélküli kiválasztás. Mt7,13-14 alapján ugyanis ezt így interpretálható: Van egy igen sok oldalú szabályos dobókocka, melynek csak egy oldalán áll a „hit” szó, a többin a „hitetlenség”. S Isten mindenkinél egyszer dob e kockával. Be kell látnom, hogy ebbe se lehetne belekötni, de mégis zavart. Valahogy az elveszettekre gondol az ember, s nem arra, hogy neki mekkora mázlija volt. A leírások hiába biztatnak hálára, Pál jut eszünkbe, aki ha lehetne elveszne, csakhogy honfitársait megmentse. Ám a Biblia arról ír, hogy Isten akiket eleve ismert azokat ki is választotta. Ez így már mindjárt másképp hangzik. (Róm8,28-29). S ezután jött elém a búza és a konkoly példázata és magyarázata. Valamint Jn10,1-30. Róm9,20-23, Jn8,44. Meg a többi, szóval bőven meg van a három tanubizonyság. Isten eltervezte a népét. Elindította. Megengedte, hogy Sátán közbelépjen. Az Isten népe látszólag elveszett, ám Isten ismeri őket, s szépen kiválogatja a világból, s Szentlelkével kimenti őket, s felelősen kifizeti a váltságdíjukat. Sátánt pedig és követőit tetteik alapján sújtja. Mivel Sátán képtelen önmagát megüresíteni, így itt a megváltás kizárt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 810 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 54  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség