Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 810 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 54  Következő
 

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2008. nov. 04., kedd 14:31 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
net2rist írta:

ha YHWH (aki egyben Jézus Krisztus is, meg a Szentlélek is) azt mondta volna Mózesnek, hogy "én vagyok a PARAKLÉTOSZ" ... akkor az nem csak azért lett volna furcsa, mert Mózes jó eséllyel nem tudott görögül, ugye?


Jahveh=Szentháromság
Minek akarod ezt érteni, meg kombinálni?

Az Atya a teremtő Isten
A Fiú a teremtő Isten
A Szentlélek a teremtő Isten
Nem három isten, hanem az EGY ISTEN.

Idézet:
YHWH valahogy mégiscsak a ZSIDÓ néphez kapcsolódik, a legelvetemültebb "teológusok" szerint is...

Nem csak...kijelentetett nekik, (mert talán elfeledkeztek róla).
Az első ember, így szólt:
Fiút kaptam az ÚRtól(Jahvétől).
A VAGYOK AKI VAGYOK nem a zsidósággal kezdődik, és fejeződik be, hanem ez Isten önmeghatározó neve.

Jn. 8,58
Jézus így felelt nekik: „Bizony, bizony, mondom néktek, mielőtt Ábrahám lett volna: én vagyok.” [ 8,24]
Jn. 8,59
Erre köveket ragadtak, hogy megkövezzék...

A Zsidók tudták, hogy mit beszél Jézus, és ez istenkáromlás volt számukra, mert beazonosította magát. Valószinűleg ez a jelző Arámul hangzott el ANI HU: de ez pont elég volt, mert ugyanazt jelentette mint a héber YHWH.

Ami a Háromság kérdését illeti, ajánlom figyelmedbe Kedves Net,
http://www.apologia.hu/ Keresztyénség/Isten/ A háromságtan
Különösen a PDF formátumot(részletes)

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 04., kedd 19:12 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
figyelő írta:
Tulip mondta:
Idézet:
Démás iderángatása meg egyenesen gyalázatos. A típikus esete annak, amit valaki egyszer beleolvasott a Bibliába, senki nem ellenőrizte, majd generációk múlva, mint tény van tálalva, hogy Démás visszatért a világba, mint a tövisek közé esett mag. Brutális tévedés! Olvassuk el a verset és környezetét – bár már ezt is tárgyaltam már egyszer -:

2Tim4,9-12 „Igyekezzél hozzám jőni hamar. Mert Démás engem elhagyott, e jelen való világhoz ragaszkodván, és elment Thessalónikába: Kresczens Galátziába, Titus Dalmátziába. Egyedül Lukács van velem. Márkust magadhoz vévén, hozd magaddal: mert nekem alkalmas a szolgálatra. Tikhikust pedig Efézusba küldöttem.”

Tehát Démás elment Tesszalonikába, Kresczens Galáciába, Titus Dalmácziába, Tikhikus Efézusba. Kit hagytak el? Pált, s nem Istent! Miért ragaszkodtak a világhoz? Az egyes városok hívői miatt, hiszen egyértelműen hozzájuk mentek, köztük egyiket maga Pál küldte! Fil1,21-25 jól mutatja, hogy Pál is volt ilyen cipőben.



Jaj, Tulip!
Arrogáns magabiztosságod elvakít. Még a végén „szentté” avatod Démást… De nézzük, mit ír róla a „szakirodalom”:
„Mert Démás engem elhagyott, e jelen világhoz ragaszkodván, és elment Thessalonikába; Kresczens Galátziába, Titus Dalmátziába” (2Tim 4,10 – Károlyi). Nos, a középső szereplő ismeretlen számunkra, Titusról tudjuk, hogy megmaradt Pál „hű fiaként”, hiszen apostoli levelet is kapott, tehát valószínűsíthető a „szolgálati útja” Dalmátziába, miként Kresczensé is Galátziába. Viszont náluk nincs az az indok Pál elhagyásában, ami Démásnál, s nála így nehéz a „világhoz ragaszkodást” a tessalonikai testvérek szolgálatával azonosítani.
A stuttgarti bibliai kislexikon ezt írja: „Démász” – Pál apostol munkatársa (Kol 4,14; Filem 24). Talán azonos azzal a Démásszal, aki a 2Tim 4,10 szerint elhagyta Pált „a világ kedvéért”.
A „Bibliai nevek és fogalmak” szójegyzékben ez áll a DÉMÁS cím alatt: „Pál munkatársa (Kol 4,14, Filem 24), aki később elhagyta őt (2Tim 4,10)” Ez ugyebár nem úgy hangzik, mint „a feladatai máshová szólították”?
De vizsgáljuk meg ugyanezt az igeszakaszt Csia Lajos fordításában: „Démász, miután a mostani kort megszerette, magamra hagyott engem, elment Tesszalonikába, Kreszcensz Galáciába ment, Titusz Dalmáciába.” A hűtlenség itt még nyilvánvalóbb. S nekem úgy tetszik, ők ketten (Pál és Démás) voltak csak, mert a másik két munkatárs korábban elment (vélhetően Krisztusért tevékenykedni).
Az Egyszerű fordítás a 2Tim 4,10-et szinte azonosan hozza, mint Csia: „Démász ugyanis elhagyott engem, mert jobban szerette ezt a mostani világot, és Thesszalonikába ment, Kreszcensz Galáciába utazott, Titusz pedig Dalmáciába.”
Egyébiránt Ananiás és Safira estét is annak bizonyságául említettem, miszerint keresztyénként is lehetséges véglegesen „elkutyulni”.


A Bibliában az áll, hogy Pált hárman hagyták el önként, s a negyediket Pál küldte el. Ez alapján nem kellene senkit kiprédikálni a mennyből. Még az időrendet se tisztáztad. (2Tim4,10-12, Filem24).
Anániás és Safira egyikéről se olvassuk, hogy keresztyének lettek volna. Éppen, hogy azt hitték elég némi pénzt beadni a tagsághoz. Sátán megcsalta a szívüket, hogy megkísértsék a Szentlelket. Meghaltak a lelepleződéskor. Ennyi. Egy biztos, ha egy keresztyén esetében Isten engedné, hogy Sátán megcsalja a szívét, akkor nem igen maradna keresztyén. Sokkal inkább arról van hát itt szó, hogy Sátán megpróbált megint beférkőzni az övéi által. Sátánnak ez végig célja, mert ha sikerül ily módon jelen lenni, akkor a kovásza képes megkeleszteni az egészet.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 04., kedd 19:37 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
net2rist írta:
tulip írta:
Jézus=Jahve. (Jel1,17-18.)

Idézet:
17. Mikor pedig láttam őt, leesém az ő lábaihoz, mint egy holt. És reám veté az ő jobbkezét, mondván nékem: Ne félj; én vagyok az Első és az Utolsó,
18. És az Élő; pedig halott valék, és ímé élek örökkön örökké Ámen, és nálam vannak a pokolnak és a halálnak kulcsai.


ismét gazdagabbak lettünk egy teológiai gyöngyszemmel

ezt a levezetést először egy skizofrénia miatt "munkanélkülivé vált" ref. lelkésztől hallottam a cseten, úgy voltam vele, hogy jobban járok, ha őt nem idegesítem fel...

lévén azonban pont tulip hívatkozik folyvást a "hivatalos református honlap" dogmatikai tisztaságának igényére: ezt úgy mégis HOGY sikerült "Kálvinnak beadnod", kedves barátom?


Még 50 éves se vagy, S láttad Ábrahámot?
Mielőtt Ábrahám lett, Vagyok.
Erre megakarták kövezni, mert kiejtette a tiltott JHVH szót. (Amit persze Ő maga használt az égőcsipkebokorban: Vagyok, aki Vagyok. A Vagyok küldött engem tihozzátok. )

Ki járt vajon hűvös alkonyatkor a Kertben? (1Móz3,8)
Ki volt az égő csipkebokorban?
"A kőszikla pedig a Krisztus volt"
Tele van az Ószövetség teofániákkal, vagyis Jézus Krisztus megjelenéseivel. Van ami angelofániának indul, de később kiderül, teofánia volt. Bír13,22b "Meghalván meghalunk, mert az Istent láttuk."
Ki illette Jákób forgó csontját, s adta neki az Izrael (Isten harcosa) nevet?
(Melkisédek???)
...

Szóval Jézus már az Ószövetségben is a láthatatlan Isten képe volt. Mit olvasunk róla Kol1,15-ben? Ő a láthatatlan Isten képe, minden teremtménynek előtte született.

(Jn10,31 Én (Jézus) és az Atya(Jahve) egy(=) Vagyunk.)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 04., kedd 22:32 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
Eeyore írta:
figyelő írta:
„Mert Démás engem elhagyott, e jelen világhoz ragaszkodván, és elment Thessalonikába; Kresczens Galátziába, Titus Dalmátziába” (2Tim 4,10 – Károlyi).
Egyébiránt Ananiás és Safira estét is annak bizonyságául említettem, miszerint keresztyénként is lehetséges véglegesen „elkutyulni”.

Démásról mégsem azt írja az Ige, hogy elhagyta Istent. Csak, hogy elhagyta Pált. Márk is elhagyta Pált és Barnabást, és ez akkor Pálnak annyira rosszul esett, hogy Márk miatt később ő hagyta el Barnabást.
Azért Figyelő, tudod, én nem gondolom, hogy Pál önmagát az Úr Jézussal azonosította volna; így tehát én sem azonosítom a kettőt, bocs.

Kedves Eeyore!
2Tim 4,10. Mert Démás engem elhagyott, e jelen való világhoz ragaszkodván, és elment Thessalónikába: Kresczens Galátziába, Titus Dalmátziába.
Figyelő nem azt tartotta gáznak, hogy Pált elhagyta Démás, hanem azt, hogy e jelen való világhoz ragaszkodván.
És ez ige alapján igaza van.
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 04., kedd 23:29 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
Köszi Eeyore, a válaszaidat, van min elgondolkodnunk.

Idézet:
Very Happy tehát Isten direkt miértünk felelőtlen lett Very Happy Hát ez igen vicces, bár az igaz, hogy Jézus valóban bűnné vált

Ami Jézus váltságát illeti, igen, Ő bűnné lett miértünk,hogy mi Isten igazsága legyünk Ő benne. Ez a helyetesítés áldozata volt. Én innen közelítettem meg. Ez komoly dolog, nekem nem vicces.

Máshogy közelítjük meg ezt a kérdést(Isten felelőségének a kérdését), de nem hiszem, hogy nagyon bele kéne mennünk a továbbiakban a részletekbe. Nem a Biblia alapján vontad le a következtetéseidet(mint ahogy mondtad is),...attól még rendelkezhet jó meglátással is helyenként,... de én itt megállnék.
Amúgy köszi a témafelvetést. Isten adjon nekünk :idea:

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 04., kedd 23:44 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
Kedves Mindenki!
Ez a Démás dolog mit bizonyít avagy cáfol? Nem értem.
Ha tényleg azért hagyta el Pált mert ragaszkodott a világhoz, ez minek a bizonyítéka? Pokolnak? Mert itt egy szót nem olvasok erről.
Sokunkról készülhetne ilyen fénykép, pillanatkép amikor nagyon is elmarasztalhatók lennénk de aminek a folytatását mások nem tudják...
Az ihletett írás hallgat a folytatásról Démás esetében is, főleg az örökéletéről.

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 05., szerda 05:55 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Eeyore írta:
tulip írta:
Jób1,8 Isten jelenti Jóbot feddhetetlennek. Jób1,22 Jób az első csapás után se vétkezik. Jób2,3 Isten újra feddhetetlennek jelenti. Jób2,10b a második csapás után se vétkezett. Jób42,7 Isten kijelenti, hogy csak Jób szólt felőle igazán. Jób tehát feddhetetlen volt, Isten kegyelméből. Nem értem Jób miben változott meg?

Hát éppen ez az. Jób nem változott meg akkor, amikor keserűen kifakadt, átkozódott és lázadozott. Éppenséggel nem beszélt kenetteljesen és feddhetetlenül. ("Csak addig fordulj el tőlem, amíg a nyálamat lenyelem.") Viszont ez az indulat, harag, keserűség, sértettség nem egy teljesen más Jóbból jöttek elő; hanem a feddhetetlen Jóbból.
Jóbot csak Isten megtapasztalása, a vele való közvetlen találkozás változtatta meg. A történet végére tehát Jób valóban megváltozik; de nem a csapás és lázadozás, hanem az Úr Isten érintése változtatja meg.


Egy gigantikus tapasztalattal gazdagabb lett. Jézus se beszélt kenetteljesen Mt23-ban. Jóbra visszatérve barátai is sok bölcset mondanak, de mégis maga Isten mondja, hogy csak Jób beszélt róla igazán. Igen keserű, sértett, haragos, indulatos volt, de jól látta a helyzetét. Istennel való személyes kontaktus ezt persze jelentősen tovább fejlesztette. Ezzel persze nem vitattam -remélem – azt amit írtál.

Eeyore írta:
tulip írta:
Nem, bűnös ember maradok. Az első ember pár bukása, azonban azonnal radikális változásokat idézett elő, bejött a világba a romlás, fájdalom, sóhaj.

Minden megvalósult dolog változást idéz elő. Amíg még csak terv vagy ábrándozás vagy remény stb. valami, addig nem változtat; amint "testet ölt", azonnal változást indukál. Viszont a megvalósuló dolgoknak mindig van egy előkészítő fázisuk. És már az előkészítő fázisban lehet, érdemes számolni velük. Nyilvánvaló, hogy Isten már akkor számolt az első emberpár bukásával, amikor az még nem valósult meg. Amikor még Ádám és Éva maga sem valósult meg. Amikor még a föld és a teremtett világ sem valósult meg. Tehát, a megteremtett világhoz gyakorlatilag már akkor hozzátartozott a fájdalom és a sóhaj, amikor a Teremtő ezt mondta: Ímé minden igen jó.


(Igen, úgy Planck-időnként változnak a szubatomi részecskéink.) Ekkor még nem tartozott hozzá, de Isten nyilván ott volt a csírája, s Isten számára nem volt kérdéses a szárba szökkenése. Például az állatok vadállattá válása, beleértve a fűevők egy részének ragadozóvá válását is szerintem e témakör része. (Vírusok, élősködők, ...)

Eeyore írta:
tulip írta:
Hát igen, mivel Sátán a teremtmények csúcsa volt, nem frusztrálhatta más, csak hogy nem ő az Isten. Ezt az élet késztetésének viszont nem nevezném.

Igen,nyilvánvaló, hogy pontosan ez frusztrálta. De hát mi az élet késztetése? Pál azt mondta: ha van eledelünk és ruházatunk, elégedjünk meg vele. Az emberek mégsem elégednek meg ennyivel. Vagyis nem az élet késztetése, ha kocsit vesznek, ha elutaznak nyaralni, ha divatos ruhát vásárolnak, ha előléptetést szeretnének és így tovább. Mégis, ezeket ugyanúgy gyarapodásnak és növekedésnek élik meg, mintha nőnének 20 centit. Mert mindenki azt látja és ahhoz próbál igazodni, aki nála jobb helyzetben van. Lucifernél jobb helyzetben pedig csak az Úr Isten volt; tehát Őt irigyelte.


Sátán lázadásával semmivel nem került jobb helyzetbe, s nem az élet késztette, hanem a benne találtatott gonoszság. Amit Pál ír azt én inkább úgy értem, ha már csak ennyitek is van, akkor nincs oka lázadnotok, de ha több adatott éljetek vele keresztyénhez méltóan. Isten az Élet.

Eeyore írta:
tulip írta:
1Móz5,3-ban már Séth nemzéséről van szó, de addig történt egy s más. Így ez a 129 év nem stimmel. Sőt lehet fordítva is érvelni. Minél tovább bírják, annál kisebb a kísértés esélye. Megszokják, s már észre sem veszik a fát. Sokkal ésszerűbb, ha Sátán már az első szabbaton próbálkozott, sikeresen. Mire várt volna? Tényszerűen persze csak az tudjuk, hogy 1Móz2 az ember teremtésével zárul, 1Móz3 meg azonnal a bűnesettel nyit. A köztes időről nem szól semmi.

Oké, igazad van, újra meg kellett volna néznem, mert rosszul emlékeztem; valóban nem Káin született Ádám 130 éves korában, hanem Séth.
És talán abban is igazad van valamennyire, hogy ha nagyon hosszú idő telik el, akkor megszokják és már észre sem veszik a fát. Viszont az is igaz, hogy az autóbaleseteket nem a kezdő vezetők okozzák, hanem azok, akik már szereztek egy bizonyos vezetési rutint, emiatt kevésbé koncentrálnak, mert megbíznak a gyakorlatukban. Emiatt tehát én nem hiszem, hogy a sátán pár napon belül megpróbálkozott volna a csábítással. Már csak azért is, mert el tudom képzelni, hogy Ádám és Éva egyik kísérthető pontja a változatosságra való törekvés volt. Viszont a Paradicsom kertje elképesztően izgalmas hely lehetett; nagyon hosszú idő kellhetett ahhoz, hogy kiismerjék, hogy megszokják sőt akár meg is unják.
Szerintem, amikor megunták, akkor jött el a kígyó ideje. És az nagyon hosszú idő múlva következhetett be.


Itt igazából az a kérdés kiktől félt Káin, hogy ha rátalálnak megölik? (Isten megbélyegezte, hogy ezt senki se tegye meg.)

Eeyore írta:
tulip írta:
Nem elkerülhetetlen. Sőt, egy tökéletes világban, az a meglepő ha vezet. Jézus uralta világban is végesek leszünk mégse fog vezetni. Ehhez elég, ha „burjánzásunk” haladhat, amihez elég mindig egy kis végességgel megtoldani. Így mindig végesek maradunk, mégis korlátlanul gyarapszunk.
Valamiért a tökéletességhez tartozik, hogy legyen ez az egy a végtelenhez mérve kifejezhetetlenül rövidke kivétel.

Nem volna elkerülhetetlen, ha mindannyian Jézushoz mérhetőek lennénk. Illetve bocsánat, rosszul írom. Hiszen még benne is konfliktusokhoz vezetett, hogy Isten végtelen lénye egy véges emberi testben élt.
És azt honnan tudod, hogy mindig csak egy kicsivel gyarapodnál? És nem exponenciálisan? Szerintem ez utóbbira sokkal nagyobb az esély. Mert az a ferike, aki valaha csak azt szerette volna, hogy kádban fürödhessen, ma már egy egész országot nyel el.


Az exponenciális görbe se ér soha végtelenbe. Másodpercenként megduplázhatnád a tudásod, mégse érnél a végtelen tudás közelébe se.

Eeyore írta:
tulip írta:
Azért bűnös, mert Isten határozatilag mindenkire aki Ádámtól származik ráruházta. Mert az Isten mindeneket bűn alá rekesztett. Ez egy jogi aktus, mint amilyen volt a rabszolga gyermeke maga is rabszolga. Dávid mondja: Íme én vétekben fogantattam, és bűnben melengetett engem az anyám.

Hát ez nem túl logikus: Isten, mint billogverő, stigmnatizáló, ok nélkül megalázó és vádoló...Nem, ezt nem hiszem el. Sokkal logikusabbnak tűnik az, amit írtam: azért nevezhető eredendően bűnösnek, mert a viselkedése maximálisan énközpontú és önző, még akkor is, ha mindezt tökéletesen helyénvalónak tartjuk, mivel nem tudatosan teszi. De mikor éhesen és fáradtan hazamégy a munkából, és mivel nincs otthon mit enni, bedühödsz: nem pontosan ugyanúgy, zsigerből viselkedsz-e, mint egy kisbaba? Hiszen ekkor te is pont azt csinálod, mint egy csecsemő - és ezt a viselkedést nevezik bűnnek.


Isten mindeneket bűn alá rekesztett. Róm5,12 Gal3,22 A csecsemő említett viselkedése is ennek következménye, s nem fordítva. Nem ok nélkül, hanem Ádám vétke miatt.

Eeyore írta:
tulip írta:
A saját részét mint írtam tényleg vállalja. Amit jósága, igazsága, méltányossága megkívánt, azért helyt állt. A megváltás előbb kész volt, mint a teremtés. Ám a gonoszért, méltánytalanságért, igazságtalanságokért, melyeknek oka Sátán és követői, már nem! Amúgy lehet Istent vádolni, már Ádám is ezt tette, mikor megfeddte, hogy a mellé adott asszony csalta meg. Csak felesleges.
Az emberi oldalról valóban minden kegyelem, a felelősségvállalásunk is.

Jézus mindenért vállalta a felelősséget. Mert Ő a minden. Nem korlátolt, ha egyszer Ő tölt be mindeneket. Még az Ószövetség idején is találunk gesztusokat arra, hogy bizonyos emberek, főként próféták, az egész Izrael nevében tartottak bűnbánatot, azaz vállalták magukra a nép egészéért a felelősséget.
Jézus, Isten felelősségvállalása viszont egyáltalán nem jelenti azt, hogy nekünk ne kéne a saját tetteinkért felelősnek lenni. Az, hogy Isten az egész világot szereti, nem jelenti azt, hogy nekünk ne kellene a körülöttünk levő embereket szeretnünk.
Ha egy vonat kisiklik, a miniszter vállalja a felelősséget, pedig nem ő vezette a vonatot. Ha Pistike az iskolában betöri Józsika fejét, Pistike apukájának kell vállalnia a felelősséget, noha nem ő hajította el a követ. A Napok romjai c. filmben a házvezetőnőnek kellett felelősséget vállalnia az újonnan felvett szobalányért, noha nem ő enyelgett az inassal a sövény mögött. Amikor az Arc nélküli ember és a Holt költők társasága c. filmekben egy-egy diák meghalt, a tanárokat vonták felelősségre, noha semmilyen közük nem volt a fiúk halálához. Amikor az Aranysárkány c. regényben Hildácska teherbe esik Csajkás Tibortól, Hilda apját, Novák Antalt cikkezi ki a helyi szennylap, noha nyilvánvalóan nem ő feküdt le a tanítványával. Ha egy üzemből selejtes árut szállítanak el, az üzem vezetőjét fogják a kereskedők számon kérni, noha nyilván nem ő gyártotta a selejtet. Nem sorolom tovább. Te is jól tudod, ha baj és katasztrófa van, az emberek rögtön Istenre mutatnak, mint felelősre: Hol van ilyenkor az Isten? Hogyan engedheti meg ezt az Isten? Miért büntet engem az Isten? stb. Tehát rögtön Isten felelősségét kutatják. Persze, természetesen, közvetlenül nem Isten a felelős ilyenkor; és hát persze ilyenkor az emberekre kell mutatni, mint felelősökre, ez igaz. Én is így szoktam válaszolni az Isten felelősségét firtató kérdésekre.
De hát miért is ne lehetne egyszer valami más választ adni? Mert ha azt mondom: Nem az Isten akarta, hogy Dani örökre nyomorék maradjon, hanem neki kellett volna annyi eszének lennie, hogy részegen ne vezessen: ezzel ugyan korrekt választ adtam, Istenről viszont nem állítottam semmit, pontosabban egy meglehetősen vérszegény és passzív istenképet mutattam föl. Mert ugyan a beszélgetőpartnerem Istenről kérdezett, de én nem tudtam kihasználni még ezt a ritka alkalmat sem arra, hogy Őróla bizonyságot tegyek; csupán annyit teszek, hogy igyekszem megóvni Istent a vádaskodástól.
De mi lenne, ha ilyen alkalommal arról tudnék beszélni, hogy Jézus az emberi gondatlanságokért is vállalta a felelősséget, elhordozta, megváltotta, kifizette az ilyen bűnöknek az árát, mielőtt azokat elkövethették volna. Hogy Isten minden rémséget és borzalmat belekalkulált a teremtésbe stb. Így legalább Istenről beszélek, nem emberekről. Mert amúgyis, az a tapasztalatom, hogy a kereszténység sokkal nagyobb hangsúlyt fektet az emberekre, az emberek helyes hozzáállására, helyes hitére, megszentelődésére stb, mint magára Istenre.
És ha te is azt írod: oké, Jézus felelős a maga részéért, de hát, amilyen bűnöket elkövetnek az emberek meg az ördögök, azokért nehogymár Jézus feleljen! De akkor, ilyen kiindulással mi Jézus része, miért jogos, hogy Ő vállalja a felelősséget? Netán a saját bűneiért? Ha pedig azok nincsenek, akkor semmiért? És ha felelősséget vállal, mint teremtő Isten - akkor hol vannak ennek a felelősségvállalásnak a határai, és még egy másik kérdés: kivel osztozik a felelősségen? A sátánnal? De hát az Úrban nincsen dualizmus, az Isten semmiben sem tekinti partnernek és egyenrangúnak sem az ördögöt, sem az embereket.
És arra gondolok, annak, hogy te és Literaty is megbotránkoztatok azon, amit leírtam (és ti még legalább szóba álltatok velem) - nos, ennek talán éppen az is lehet az oka, hogy már annyira megszoktuk, hogy a kereszténységen belül szinte állandóan rólunk, az emberekről van szó; nyilvánvalóan csakis mi lehetünk felelősek is. Isten csak zsánerfigura a háttérben, igazából mi vagyunk a protagonistok, az igazán dinamikus, kidolgozott karakterek azon a bizonyos filmen. Legalábbis a prédikációk alapján biztosan.


Eszembe se jutott megbotránkozni. Pont azért harcolok, hogy emberek helyett Isten legyen a középpont s nem holmi definiálhatatlan emberi szabad akarat, valami robotfóbia miatt. Nekem csupán az az észrevételem, hogy talán magad se vitted végbe a gondolatmeneted. Dualizmusfóbia miatt. Pedig van dualizmus, hiszen a végén két hely lesz, az egyik a menny, a másik a második halál, ami előre elkészíttetett Sátánnak és angyalainak. Meg azoknak akik szeretik és szólják a hazugságot. Jel21,8.27 Jel22,15 Mt25,41. Mivel minden Istenben áll fenn, így az örök tűz is. Ám ettől ott még nincs jelen az Isten. Ha tehát ezt a te felelősség fogalmadra fordítjuk Isten adja a helyet, de semmi többet. S ezzel meg is tette azt amivel felelős. A sajátjait viszont a megváltja, megtartja. Jn10,25-30. Örök életet ad nekik. Erre a részre teljesen áll amit a megváltásban megtestesülő felelősségről írtál. S innen nézve az se kérdés, hogy Jézus netán saját magáért vállalt-e felelősséget. Ebből talán látod, hogy inkább kiteljesítem az általad leírtakat.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 05., szerda 06:10 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
exrefis írta:
Eeyore írta:
figyelő írta:
„Mert Démás engem elhagyott, e jelen világhoz ragaszkodván, és elment Thessalonikába; Kresczens Galátziába, Titus Dalmátziába” (2Tim 4,10 – Károlyi).
Egyébiránt Ananiás és Safira estét is annak bizonyságául említettem, miszerint keresztyénként is lehetséges véglegesen „elkutyulni”.

Démásról mégsem azt írja az Ige, hogy elhagyta Istent. Csak, hogy elhagyta Pált. Márk is elhagyta Pált és Barnabást, és ez akkor Pálnak annyira rosszul esett, hogy Márk miatt később ő hagyta el Barnabást.
Azért Figyelő, tudod, én nem gondolom, hogy Pál önmagát az Úr Jézussal azonosította volna; így tehát én sem azonosítom a kettőt, bocs.

Kedves Eeyore!
2Tim 4,10. Mert Démás engem elhagyott, e jelen való világhoz ragaszkodván, és elment Thessalónikába: Kresczens Galátziába, Titus Dalmátziába.
Figyelő nem azt tartotta gáznak, hogy Pált elhagyta Démás, hanem azt, hogy e jelen való világhoz ragaszkodván.
És ez ige alapján igaza van.
üdv
ex


Csakhogy Krescensz és Títusz ugyanezt tette, róluk meg egészen mást írt Figyelő. S a világhoz ragaszkodni, s a világba visszatérni ég és föld. Figyelő ráadásul rá se hederített arra az igerészre ahol Pál maga írja, hogy szeretne ugyan elköltözni, de a hívek miatt még nem adatik meg neki. Tehát Démást max azzal "vádolhatjuk", hogy még nem állt készen, helyesebb azonban ha eddig se merészkedünk, s inkább azt mondjuk még nem adatott meg neki. Az hogy Tesszalonikába ment, ahol Pál alapított gyülekezetet pedig magáért beszél. Ja és Márk is elhagyta egyszer Pált, de nem a hitét, megrettenve egy helyzettől, de később Isten megerősítette. Husz és Jeromos esetei a keresztyénség idejéből.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 05., szerda 06:18 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Literaty írta:
Kedves Mindenki!
Ez a Démás dolog mit bizonyít avagy cáfol? Nem értem.
Ha tényleg azért hagyta el Pált mert ragaszkodott a világhoz, ez minek a bizonyítéka? Pokolnak? Mert itt egy szót nem olvasok erről.
Sokunkról készülhetne ilyen fénykép, pillanatkép amikor nagyon is elmarasztalhatók lennénk de aminek a folytatását mások nem tudják...
Az ihletett írás hallgat a folytatásról Démás esetében is, főleg az örökéletéről.


A teljes tanácstalanságot bizonyítja, a nagy verejtékezést amivel valakire rá akarják verni, hogy kiesett a kegyelemből, s ha ezt Pál egy munkatársával tudnák eljátszani, akkor úgye a tekintélytisztelet alapján kiáltozhatnák, hogy lám mekkora hívő is volt egykor. Ráadásul ha 2Tim4-et kicsit tovább olvasák ott van Pál figyelmeztetése Sándor miatt. Érdekes Démás és két (vádlott) társa miatt nem intett senkit óva.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 05., szerda 11:21 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 01., vasárnap 15:43
Hozzászólások: 1128
Tartózkodási hely: otthon
Idézet:
Azért Figyelő, tudod, én nem gondolom, hogy Pál önmagát az Úr Jézussal azonosította volna; így tehát én sem azonosítom a kettőt, bocs.


Azért az szomorú és röhej egyszerre (=tragikomikus), hogy ami nincs szó szerint közölve a Bibliában, az számotokra nem is létezik.!
Ha Pál merészelte azt állítani, hogy "legyetek az én követőim, mint én a Krisztusé", akkor ezzel azt is állította, hogy aki az egyetlen Útat elhagyta azzal, hogy inkább a világ szerelme vonzotta, akkor indirekte azt is állítja, hogy ezzel Krisztust (is) elhagyta.

Démás "világhoz ragaszkodása" annyit jelentett, hogy ott és akkor addig és ameddig (ha változtatott, ha visszatért) "átigazolt" Sátán csapatába.

A többi az Úrra tartozik

_________________
"Mindenekben hálát adjatok, mert ez az Isten akarata Krisztus Jézusban tihozzátok"(1Thess 5,18 )


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 05., szerda 12:06 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
Két kérdés erejéig jöttem csak és főleg Ex és Figyelő válasza érdekelne.

Kérem mondjátok meg, hogy mit jelent a számotokra, hogy üdvösség és hogyan lehet ez az emberé?

(és nagyon köszönöm Figyelő azon kijelentését, hogy ott és akkor és azt, hogy addig és ameddig, mert a hívő ember is tud vétkezni, ezért nem lehet példa, max. a hite)

Számomra az üdvösség a bűnbocsánat és az ÖRÖK élet elnyerése és ezt az Isten ingyen kegyelemből adja Jézus Krisztus érdeméért.

Köszönöm:
Péter

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 05., szerda 13:04 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
figyelő írta:
Idézet:
Azért Figyelő, tudod, én nem gondolom, hogy Pál önmagát az Úr Jézussal azonosította volna; így tehát én sem azonosítom a kettőt, bocs.


Azért az szomorú és röhej egyszerre (=tragikomikus), hogy ami nincs szó szerint közölve a Bibliában, az számotokra nem is létezik.!
Ha Pál merészelte azt állítani, hogy "legyetek az én követőim, mint én a Krisztusé", akkor ezzel azt is állította, hogy aki az egyetlen Útat elhagyta azzal, hogy inkább a világ szerelme vonzotta, akkor indirekte azt is állítja, hogy ezzel Krisztust (is) elhagyta.

Démás "világhoz ragaszkodása" annyit jelentett, hogy ott és akkor addig és ameddig (ha változtatott, ha visszatért) "átigazolt" Sátán csapatába.

A többi az Úrra tartozik

Semmiképen nem tompítanám az eset súlyát.
Ha egy hívő megkísértetik és elesik és feladja a rábízott szolgálatot, ez szomorú, és komoly dolog.
Van következménye, akár súlyos is..
Én csak annyit mondtam, hogy nem kell hosszútávú következtetést levonni, pláne az üdvösségre vonatkozólag, mivel így merült fel.

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 05., szerda 13:12 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
pauler írta:
Kérem mondjátok meg, hogy mit jelent a számotokra, hogy üdvösség és hogyan lehet ez az emberé?

Kedves Péter!
Egy hasonlattal tudnám legegyszerűbben elmagyarázni.
Zuhogó esőben el kell jutnod egy nagyon jó helyre, de oda csak akkor fognak beengedni ha szárazon mégy. Nincs semmi segédeszközöd, se esőkabát se esernyő se autó stb.
De van egy Jézus nevű ember, aki szerzett egy nagy esernyőt és ő meginvitál mindenkit az esernyő alá, azzal, hogy ő elviszi arra a helyre.
Ha az ember csatlakozik hozzá és mellette marad akkor eljut a célba. :)
üdv
ex
Ennél rövidebben nem tudom elmondani az evangéliumot. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 05., szerda 13:33 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
naggggyon tetszik

ugyanis a szoterion görög szónak van egy olyan jelentése is, hogy "épségben megérkezni" :D

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 05., szerda 13:37 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
net2rist írta:
naggggyon tetszik

ugyanis a szoterion görög szónak van egy olyan jelentése is, hogy "épségben megérkezni" :D

Örülök, hogy tetszik. :)
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 810 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 54  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség