Idézet:
pauler írta:
Milyen üzenet van még az 1Kor.15. 35.-56.-ban? Nektek mit mond ez az Igeszakasz? És mit nem?
(de ez talán egy másik topicba való)
Idézet:
35.
De mondhatná valaki: Mi módon támadnak fel a halottak? és minémű testtel jönnek ki?
36.
Balgatag! a mit te vetsz, nem elevenedik meg, hanemha megrothadánd.
37.
És abban, a mit elvetsz, nem azt a testet veted el, a mely majd kikél, hanem puszta magot, talán búzáét, vagy más egyébét.
38.
Az Isten pedig testet ád annak, a mint akarta, és pedig mindenféle magnak az ő saját testét.
39.
Nem minden test azon egy test, hanem más az embereknek teste, más a barmoknak teste, más a halaké, más a madaraké.
40.
És vannak mennyei testek és földi testek; de más a mennyeiek dicsősége, más a földieké.
41.
Más a napnak dicsősége és más a holdnak dicsősége és más a csillagok dicsősége; mert csillag a csillagtól különbözik dicsőségre nézve.
42.
Épenígy a halottak feltámadása is. Elvettetik romlandóságban, feltámasztatik romolhatatlanságban;
43.
Elvettetik gyalázatosságban, feltámasztatik dicsőségben; elvettetik erőtelenségben, feltámasztatik erőben.
44.
Elvettetik érzéki test, feltámasztatik lelki test. Van érzéki test, és van lelki test is.
45.
Így is van megírva: Lőn az első ember, Ádám, élő lélekké; az utolsó Ádám megelevenítő szellemmé.
46.
De nem a lelki az első, hanem az érzéki, azután a lelki.
47.
Az első ember földből való, földi; a második ember, az Úr, mennyből való.
48.
A milyen ama földi, olyanok a földiek is; és a milyen ama mennyei, olyanok a mennyeiek is.
49.
És a miképen hordtuk a földinek ábrázatját, hordani fogjuk a mennyeinek ábrázatját is.
50.
Azt pedig állítom atyámfiai, hogy test és vér nem örökölheti Isten országát, sem a romlandóság nem örökli a romolhatatlanságot.
51.
Ímé titkot mondok néktek. Mindnyájan ugyan nem aluszunk el, de mindnyájan elváltozunk.
52.
Nagy hirtelen, egy szempillantásban, az utolsó trombitaszóra; mert trombita fog szólni, és a halottak feltámadnak romolhatatlanságban, és mi elváltozunk.
53.
Mert szükség, hogy ez a romlandó test romolhatatlanságot öltsön magára, és e halandó test halhatatlanságot öltsön magára.
54.
Mikor pedig ez a romlandó test romolhatatlanságba öltözik, és e halandó halhatatlanságba öltözik, akkor beteljesül amaz ige, mely meg vagyon írva: Elnyeletett a halál diadalra.
55.
Halál! hol a te fullánkod? Pokol! hol a te diadalmad?
56.
A halál fullánkja pedig a bűn; a bűn ereje pedig a törvény.
57.
De hála az Istennek, a ki a diadalmat adja nékünk a mi Urunk Jézus Krisztus által.
58.
Azért szerelmes atyámfiai erősen álljatok, mozdíthatatlanul, buzgólkodván az Úrnak dolgában mindenkor, tudván, hogy a ti munkátok nem hiábavaló az Úrban.
-Ahányszor olvasom,- szinte eláll a lélegzetem.-
Ha jól belegondolok és komolyan veszem, akkor sok minden érthetővé válik.-
Az örökkévalóság, mennyei, lelki valósága és a lelki test valamiképpen hordozza a személyiségemet, de megjelenésében mégsem hasonlít a földihez!
-Ez abban az értelemben, hogy pld.Jézust sem ismerték fel a tanítványok azonnal, amikor a feltámadása után megjelent nekik.- Csak, amikor közvetlenebb személyes ismertetőjegyét felvillantotta.-
-Mária a sírkertben akkor ismerte fel, amikor Jézus a nevén szólította. Előtte a kertésznek "gondolta"... Hogy a megszólításnak melyik tényezőjére rezonált Mária, azt nem tudjuk... Hangszín azonosság a földi hangjával,.. vagy éppen azzal "nyitotta fel a szemét", hogy lásson és ismerjen, - mint a tanítványok egyrészénél.- A bethániaiak a kenyértörésről ismerték fel.- Tamásnak megmutatta a sebeit...
-Ha ezeket az információkat, mint a mozaiklapokat összerakjuk, kialakulhat bennünk egy "lelki kép" a feltámadás utáni "testről". -
Amit én LÉNYEGNEK látok, hogy a SZEMÉLYISÉG MEGMARAD, tehát tudni fogom magamről, hogy "én" vagyok, és megismerem az enyéimet,---- de:" AZ URAT SZEMTŐL-SZEMBE FOGJUK LÁTNI, ÚGY, AMINT VAN " - ez számomra elképzelhetetlen élmény... - tehát olyan csoda, "amit szív meg sem gondolt, amit Isten készített az Őt szeretőknek!"
Marana tha!
L.