Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 810 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 54  Következő
 

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2008. okt. 26., vasárnap 16:29 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
tulip írta:
Literaty írta:
A predesztináció, eleve elrendelés, kiválasztás,
ezek bibliai fogalmak és tanítás.
Nem emberi csinálmány, hanem tele van vele a Szentírás.
Ezt tagadni oktalanság.
Megérteni(vagyis úgy csinálni) logikába helyezni, még inkább az.
Isten nem áll egy szinten az emberrel.


Minek van a kijelentés, ha nem azért mert megérthetjük?


Azért, hogy higgyük és engedelmeskedjünk.
A megértés rendben, ha elismerem, hogy az rész szerint való, főleg ha Isten örök tanácsvégzését nézem.
Itt jön az alázat, a mindent érteni, tudni akaró gőgös emberrel szemben.
Nem vagyunk egy szinten Istennel, Isten az Ö dicsőségét másnak nem adja.

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. okt. 26., vasárnap 16:32 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
exrefis írta:
Isten írta:
Ézs 55,8. Mert nem az én gondolataim a ti gondolataitok, és nem a ti útaitok az én útaim, így szól az Úr!
9. Mert a mint magasabbak az egek a földnél, akképen magasabbak az én útaim útaitoknál, és gondolataim gondolataitoknál!
Igen ezt Isten mondta, de ez nem azt jelenti, hogy két logika van, isteni és emberi. Csak egy logika van, azt Isten alkotta éps az ember az amelyik ismerkedik vele, felfedezi. A kijelentésből logikailag levezethető ismeretek nagyon lényeges dolgok, maga isten létezésére vonatkozó hitünk alapja is egy logikai következtetés, amit az Ige mutat meg.
Idézet:
20. Mert a mi Istenben láthatatlan, tudniilik az ő örökké való hatalma és istensége, a világ teremtésétől fogva az ő alkotásaiból megértetvén megláttatik; úgy, hogy ők menthetetlenek.

Isten nem használ más logikát, az Ő gondolatai azért mások, mert Ő tisztán és mindent lát, mi pedig csak homályosan és részlegesen, mi csak próbáljuk tapogatni az igazságot és valóságot. Ezérte a mi egyenleteinből hiányozik sok tétel, ezért más eredményre jutunk mint Isten. Ezért mások a gondolataink, mit az Övé.
Tulip nem abban téved, hogy egy logika van, hanem abban, hogy ezt az egy logikát kénytelen felrúgni, ha egy emberek által kitalált elméletet megpróbál harmóniába hozni az Igével.
Ezt úgy is nevezik, hogy kognitív disszonancia.
üdv
ex


Erről beszéltem, bár nem tudtam így megfogalmazni. Még azzal is egyetértek, hogy egy tévtanítás kénytelen ezt a logikát felrúgni. Érdekes, hogy ennyire egyetértünk, mégis ha le akarnánk játszani, hogy ki akar emberi tanítást becsempészni, akkor kegyelem nélkül egy tapodtat se haladnánk előre. Mindenki a másikat vádolná kognitív disszonanciával.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. okt. 26., vasárnap 16:41 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
Tulip, a búza-konkoly példázatában nincs világosan benne a kettős predesztináció.
Beleolvasod és a saját értelmezésed az egyértelmű neked.
Egyébként is példázatot alapul véve alapdogmát csinálni avagy védeni, hatalmas hermeneutikai hiba.
A búza és konkoly példázata egyáltalán nem a predesztinációról beszél, egész egyszerűen nem ez a témája.

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. okt. 26., vasárnap 16:44 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Literaty írta:
tulip írta:

Az üdvösség alapfeltétele a kiválasztás, nem pedig a kiválasztásban való hit.


Az üdvösség alapfeltétele Krisztus.
A Krisztusban vetett hit.

Higgy az Úr Jézus Krisztusban és üdvözülsz!
Ez az alapfeltétel.
A Kiválasztást soha nem nevezi a Szentírás alapfeltételnek, így nem is az ebben való hit vagy a nemhit az oka a megmentésnek.
A Kiválasztás bibliai tanítás, de mégis Isten megtartja magának ennek titkát.
A prot.ortodoxia korábban éppen itt vétette el, skolasztikai módszerek mentén itt határozták meg az igazhitűség lényegét, mármint a kiválasztás köré csoportosítva. Az ember azt hiszi, hogy képes végigvezetni egy olyan titkot ami meghaladja az ember logikai kombinálóképesség határait. Ezért beleszorítja logikai rendszerekbe, és azt hiszi, hogy érti a nagy rejtélyt. Alázatosságra figyelmeztet, de éppen ő maga lesz gőgös, mert ember létére Isten titkait érteni véli.


A hit már Isten ajándéka (Ef2,8-9), így nem lehet alapfeltétel! Az a kérdés, kinek ajándékoz hitet Isten, s mi alapján. S erre válasz az eleve ismertség. (Róm8,28-29 Károli)

A kiválasztásban való hit valóban nem feltétel, de ezt nem is állítottam, így zavaró a megemlítése.

Ami Bibliai tanítás, azt Isten kijelentette, tehát nem tartotta meg magának.

Meglehet, hogy szűk az a logikai rendszer, amibe jelenleg a predestináció ne van szorítva. A megoldás az, hogy keresni kell egy bővebbet. Amúgy mondjuk Spurgeon messze állt a gőgtől, igaz Isten adott neki testi nyavaját, amivel ehhez hozzásegíthetett. S persze a gőg veszélye a másik oldalon is jelen van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. okt. 26., vasárnap 17:01 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
tulip írta:
Literaty írta:
tulip írta:

Az üdvösség alapfeltétele a kiválasztás, nem pedig a kiválasztásban való hit.


Az üdvösség alapfeltétele Krisztus.
A Krisztusban vetett hit.

Higgy az Úr Jézus Krisztusban és üdvözülsz!
Ez az alapfeltétel.
A Kiválasztást soha nem nevezi a Szentírás alapfeltételnek, így nem is az ebben való hit vagy a nemhit az oka a megmentésnek.
A Kiválasztás bibliai tanítás, de mégis Isten megtartja magának ennek titkát.
A prot.ortodoxia korábban éppen itt vétette el, skolasztikai módszerek mentén itt határozták meg az igazhitűség lényegét, mármint a kiválasztás köré csoportosítva. Az ember azt hiszi, hogy képes végigvezetni egy olyan titkot ami meghaladja az ember logikai kombinálóképesség határait. Ezért beleszorítja logikai rendszerekbe, és azt hiszi, hogy érti a nagy rejtélyt. Alázatosságra figyelmeztet, de éppen ő maga lesz gőgös, mert ember létére Isten titkait érteni véli.


A hit már Isten ajándéka (Ef2,8-9), így nem lehet alapfeltétel! Az a kérdés, kinek ajándékoz hitet Isten, s mi alapján. S erre válasz az eleve ismertség. (Róm8,28-29 Károli)

A kiválasztásban való hit valóban nem feltétel, de ezt nem is állítottam, így zavaró a megemlítése.

Ami Bibliai tanítás, azt Isten kijelentette, tehát nem tartotta meg magának.

Meglehet, hogy szűk az a logikai rendszer, amibe jelenleg a predestináció ne van szorítva. A megoldás az, hogy keresni kell egy bővebbet. Amúgy mondjuk Spurgeon messze állt a gőgtől, igaz Isten adott neki testi nyavaját, amivel ehhez hozzásegíthetett. S persze a gőg veszélye a másik oldalon is jelen van.

Van egy néhány barátom, ismerősöm akik elfogadják a dorti zsinat által említett öt pontot, de ilyen messze mint te Tulip, egyiket sem hallottam merészkedni.
Ez egy olyan közösséget, csoportosulást feltételez amelynek ez az abszolút központi tanítása, és ehhez mérnek mindent, "tűzzel-vassal" írtva minden mást.
Ha meg nem így van akkor ebben egyedül vagy, de nagyon egészségtelenül.
Logikai rendszert védve vagy keresve újabbat egy tanhoz mindenáron és nem megengedve, hogy Isten a maga Szuverenitásában megtartott titkokat magának ebben a kérdésben,...nos ezzel pont az ellenkezőjét teszed mint ami éppen Isten abszolút szuverenitásáról beszél.
Bocs a személyes megjegyzésemért.

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. okt. 26., vasárnap 17:35 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
Idézet:
Tulip:
A hit már Isten ajándéka (Ef2,8-9), így nem lehet alapfeltétel.

Azért mert valami Isten ajándéka már nem feltétele az üdvösségnek a Krisztusba vetett hit?
Ez teljesen írásellenes!
Persze, hogy Isten ajándéka!
De ez a szubjektív feltétel. Ne idézzem azt a milliónyi újszövetségi helyet ahol felszólítás van arra, hogy higgy! Ettől még ajándék és feltétel.
Az objektív feltétel pedig maga Krisztus és váltsága.

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. okt. 26., vasárnap 18:14 
Tulip írta:

Azonban itt egészen más folyik. Hitvallásaink ellen támadás, messze nem igei alapon. Róm7 alapján érthető is ez. Nem kételkedem, hogy hívő emberek. Ennyit a szűkkeblűségről.

Erre gondoltál a Róm 7-ből:
„Azt a törvényt találom tehát magamban, hogy miközben a jót akarom tenni – csak a rosszat tudom cselekedni. Mert gyönyörködöm az Isten törvényében a belső ember szerint, de tagjaimban egy másik törvényt látok, amely harcol az értelem törvénye ellen, és foglyul ejt a bűn törvényével, amely tagjaimban van. Én nyomorult ember! Ki szabadít meg ebből a halálra ítélt testből? Hála Istennek, a mi Urunk Jézus Krisztus által! Én magam tehát értelmemmel az Isten törvényének szolgálok ugyan, testemmel azonban a bűn törvényének.”?

De hát ez mindannyiunkra érvényes. Mi a garancia arra, hogy te látod jól, és más rosszul? Ami abszolút logikusnak tűnik neked, az abszolút logikátlan másnak, egyszerűen csak azért, mert a logikus magyarázatoknak is mindig van egy hitbéli kiindulópontja – axiómája (ugye, így mondják?). Számomra sokkal izgalmasabb az a kérdés, hogy van-e közöttünk valaki, aki le tudna mondani a hitvallásáról, ha ezzel megnyerhetne egy felebarátot Isten országának. Mert végső soron erre megy ki a játék.


Vissza a tetejére
  
 

HozzászólásElküldve: 2008. okt. 27., hétfő 07:11 
Szeretném, ha segítene nekem ebben valaki.

Hiszem, hogy az Úr szerető Atya és szuverén Isten.
Szuverenitása számomra azt is jelenti, hogy nem ad az Ő dicsőségéből senkinek, azaz nem az ember kezébe teszi le a döntési jogot. Mert ha így lenne, ki tudja, hol állna meg a világ. Márpedig Isten tudja a végét. Szuverenitásából az is következik, hogy a megváltott ember nem eshet ki Isten kegyelméből, ami az Istenben való szabadság és a hálából való gyümölcstermés forrása.
De ezt nem tudom sehogy bevenni: ha Isten szerető Isten, hogyan választhatja ki még a világ teremtése előtt az egyiket az üdvösségre, a másikat a kárhozatra. Vagy ami ugyanaz: hogyan tudja bennehagyni a másikat a kárhozatban. A Róm. 9, 10-13 egyébként jobban illusztrálja a kiválasztást, mint a konkolyos példázat. Ezt, Figyelő, te hogyan magyaráznád? Meg előtte ott van még a Róm. 8, 38-39 is, a szentek állhatatosságáról.

Köszönöm előre is
n.


Vissza a tetejére
  
 

HozzászólásElküldve: 2008. okt. 27., hétfő 09:28 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
Kedves nemosineX!

Ami Bibliai igazság:
Isten szuverén fölötte senki nem bíráskodik.
Ő szeretett és ez abban mutatkozott meg, hogy Jézust adta minden egyes emberért.
Ő igazságos ezért az ítéletei is azok.
Ezek a jellemzők együtt igazak és nem hangsúlyosabb egyik a másik rovására.

Aki elvész az csak azért vész el, mert az ember így döntött.
A kárhozat oka nem Isten, hanem az ember aki mindig elégséges kegyelmet kap, arra, hogy üdvösségre juthasson.
Isten meghagyja a vesztébe, ha így dönt az ember akinek felszabadította annyira a bűnös akaratát,(amíg Ő szól, és nem véglegesen, tehát belenyúlt az ember bűnnel kötözött életébe) hogy képes legyen mellette dönteni.
Egy ember sem vész el mert nem tehet róla, mert Isten nem adja meg az üdvözülés lehetőségét. Minden egyes embert az ismerete mértéke szerint ítél meg. Nem kér olyat számon amit nem tud, ismer.

Akik megmenekülnek, azért menekülnek meg mert Krisztus mellett döntöttek, nem természet szerinti szabadságból, hanem Isten kegyelme által a nekik ajándékozott hitből.Amikor a még nem hívő ember hallja Isten szavát akkor az így szól: higgy az Úr Jézusban és üdvözülsz! Amikor pedig hívővé lett akkor Isten megérteti vele, hogy ez nem a saját érdeme, hanem Isten elhívó akarat volt.

Tehát két dolgot állítok:
1.Isten nem vet el eleve, avagy mellőz senkit úgy abban az értelemben, hogy ne adta volna meg az üdvösség lehetőségét, tehát minden egyes embernek van döntési felelősége a neki adatott ismeret alapján.

2. Isten eleve kiválasztotta az ő láthatatlan lelki, szellemi Egyházát.
Aki tehát hitre jut az bekerül Isten népe közé, tehát Ő az egyes ember is ki van választva.


Amennyiben nehéz összeegyeztetni az 1.2. pontot az azért van mert az idő tér dimenziójába mozgunk. Istennél azonban összeérnek a szálak.
A kiválasztás titok, nem megérthető. Nem szabad arra a következtetésre jutni a logika alapján, hogy ha van kiválasztás akkor van eleve elvettetés is, mert akkor Isten az előidézője a kárhozatnak. Ez pedig Írásellenes.
A kettős predesztináció feltételezi azt, hogy már az első ember bukása is Istennél keresendő, Igaz, hogy a Sátán kisértett, de Isten akaratából, tehát Isten akarta a bukást. Ebbe én nem hiszek.
Igaz hogy Isten eleve beleépíti a tervébe a gonoszt, de nem előidézője annak.
Tudom hogy nem volt válasz a fejtegetésem, de két szélsőségtől kell óvakodnunk:
1. Az ember szabad és a döntése is olyan szabad amennyire Ádámé, Éváé volt. Teljesen elutasítva a predesztinációt.Ez a gondolkodás nem veszi figyelembe a bűn megkötöző erejét.
2 Aki szélsőséges módon magyarázza a predesztinációt kezdő okként Isten jelöli meg a kárhozatba jutásért, mert Ő eleve rendelkezett arról, hogy Még Jézus vére sem érvényes az elvetettekre,tehát felelőségk sincs az evangélium kapcsán mert Isten eleve így akarta, nemhogy az üdvözülés lehetősége megadatott volna.

Igyekeztem a lényeget összefoglalni, amelyet én jelenleg így látok.

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. okt. 27., hétfő 11:07 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
nemosineX írta:
De ezt nem tudom sehogy bevenni: ha Isten szerető Isten, hogyan választhatja ki még a világ teremtése előtt az egyiket az üdvösségre, a másikat a kárhozatra.

Kedves NMX!
Egy korábbi beírásomat idézem és mellé Net reakcióját:
Idézet:
Alapból nem szoktam részvenni eleve elrendelés, kontra szabadakarat vitákban (evolúció/kreáció-ban sem).
Azért nem, mert ez a teológiák egyik legostobább elmélete. Olyan elmélet, amit még a hirdetői sem vesznek komolyan és nem is a szerint cselekednek.
Az eleve elrendelés esetén, nincs értelme a következő dolgoknak: bűn, törvény, erkölcsök, megváltás, kegyelem, megtérés, újjászületés stb. Aki a predestinációban valóban hisz, annak nem számít semmi az életben, hisz ő csak egy lefuttatott exe-file, és nem számít, hogy mit tesz. Minden mindegy és hiábavaló. A teljes depresszió és nihilizmus alapvetése. De igy nem él közülük sem senki. Ezért mérhetetlen ostobaság szót vesztegetni rá.
Az én meglátásom szerint arról van szó, hogy az emberi elme képtelen befogadni az isteni létformát. Beszélünk róla, hogy idő felettiség, meg mindentudóság, meg mindenütt jelenvalóság, de valójában nem tudjuk elképzelni. Ebből a felfoghatatlan szférából származó kijelentést próbálunk belepaszíroszni mi kis három dimenziónkba, miközben nemhogy a teremtőt, de az alkotását sem tudjuk elmével befogni.
Egy példa a természetből: A fény kettős természete, valójában önellentmondás, elképzelhetetlen, mégis a tények tapasztalatok ezt mutatják és a tudósok elfogadták, hogy ez van. Megérteni nem lehet. Itt. Biztos vagyok benne, hogy majd megértjük odaát mert onnan nem a földi modellekben kell gondolkodni, hanem rálátunk a valóságra.
A lényeg, itt a földön az Ige szerint mi döntünk Isten mellet, vagy ellen és ettől függ az örök sorsunk. Erről szól a Biblia.
üdv
ex

És Net reakciója:
Idézet:
viszont: öcsém "szakvéleményével" teljesen 1 hullámhosszon vagy (biológus doktor, Vizi E. Szilveszter balkeze, ezt írta az evolúció-kreáció témában zárszóként):

öcsém írta:
Idézet:
Jól tolerálom, hogy nem mindent értek meg teljesen ellentmodásmentesen. Nem tudom miért kellene a teremtett világnak a maga végtelenségével és felfoghatatlanságával a fejemben fellelhető másfél kiló zsíros masszába tökéletesen leképezhetőnek lennie. Ha valaki úgy véli hogy csak az létezhet, ami az ő fejébe ellentmondásmentesen bele tud férni, (annak egyrészt őszinte részvétem), másrészt az értse meg előbb a végtelent mint fogalmat, vagy a fény részecske és hullámtermészetét, vagy az eleve elrendelés és a szabad akarat kapcsolatát, és utána jöjjön nekem az evolúcióval kapcsolatos problémáival.

üdv :)
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. okt. 27., hétfő 11:51 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 05., csütörtök 20:20
Hozzászólások: 3994
Idézet:
Azért nem, mert ez a teológiák egyik legostobább elmélete.


Idézet:
Az én meglátásom szerint arról van szó, hogy az emberi elme képtelen befogadni az isteni létformát. Beszélünk róla, hogy idő felettiség, meg mindentudóság, meg mindenütt jelenvalóság, de valójában nem tudjuk elképzelni. Ebből a felfoghatatlan szférából származó kijelentést próbálunk belepaszíroszni mi kis három dimenziónkba, miközben nemhogy a teremtőt, de az alkotását sem tudjuk elmével befogni.


és mivel így van, hogy Istent és az Ő gondolatait, nem vagyunk képesek felfogni, csak magyarázgatni, ezért nem lehet azt mondani, hogy az eleve elrendelés gondolata ostobaság, mint ahogy a szabad akarat sem ostobaság


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. okt. 27., hétfő 11:53 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
Kedves exrefis!
a te álláspontod egy másik véglet,
Idézet:
exrefix:
Az eleve elrendelés esetén, nincs értelme a következő dolgoknak: bűn, törvény, erkölcsök, megváltás, kegyelem, megtérés, újjászületés stb. Aki a predestinációban valóban hisz, annak nem számít semmi az életben, hisz ő csak egy lefuttatott exe-file, és nem számít, hogy mit tesz. Minden mindegy és hiábavaló.

A Szentírás tanítja az eleve elrendelést, mit teszel azokkal a bibliai igékkel ahol erről világosan szó van? Mert ilyen nagyon sok van. Pl.
ApCsel. 13,48
Ennek hallatára örvendeztek a pogányok, és magasztalták az Úr igéjét, és akik az örök életre választattak, mindnyájan hívővé lettek.

Róm. 9,23
És hogy megismertesse az ő dicsőségének gazdagságát az irgalom edényein, melyeket eleve elkészített a dicsőségre, mit szólhatsz ellene?

2Tess.2,13
....mert kiválasztott titeket az Isten kezdettől fogva az üdvösségre,


Isten szemszögéből valóban lefutott film, mert nincs az időnek alárendelve, de számunkra nem az, és ez miért zárná ki a felelőséget?
Ha a Szentírás tanítja sok helyen miért kéne elvetni, csak azért mert én, te, vagy valaki emberi síkon gondolkodik. Ez Isten dimenziója, amely ki van jelentve, és nem az ember spekulációja.

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. okt. 27., hétfő 12:19 
Literaty írta:
Kedves exrefis!
a te álláspontod egy másik véglet,
Idézet:
exrefix:
Az eleve elrendelés esetén, nincs értelme a következő dolgoknak: bűn, törvény, erkölcsök, megváltás, kegyelem, megtérés, újjászületés stb. Aki a predestinációban valóban hisz, annak nem számít semmi az életben, hisz ő csak egy lefuttatott exe-file, és nem számít, hogy mit tesz. Minden mindegy és hiábavaló.

A Szentírás tanítja az eleve elrendelést, mit teszel azokkal a bibliai igékkel ahol erről világosan szó van? Mert ilyen nagyon sok van. Pl.
ApCsel. 13,48
Ennek hallatára örvendeztek a pogányok, és magasztalták az Úr igéjét, és akik az örök életre választattak, mindnyájan hívővé lettek.

Róm. 9,23
És hogy megismertesse az ő dicsőségének gazdagságát az irgalom edényein, melyeket eleve elkészített a dicsőségre, mit szólhatsz ellene?

2Tess.2,13
....mert kiválasztott titeket az Isten kezdettől fogva az üdvösségre,


Isten szemszögéből valóban lefutott film, mert nincs az időnek alárendelve, de számunkra nem az, és ez miért zárná ki a felelőséget?
Ha a Szentírás tanítja sok helyen miért kéne elvetni, csak azért mert én, te, vagy valaki emberi síkon gondolkodik. Ez Isten dimenziója, amely ki van jelentve, és nem az ember spekulációja.


Kedves Literaty!

Köszönöm. Én is ellennék azzal a boldog tudatlansággal, amit net öccse olyan szépen tolerál. Csak hát ezek a dolgok mégiscsak VALAMI hatással vannak a hétköznapjainkra is. Tehát nem teológiailag, hanem élet-halálharcilag érdekel.

Kedves Ex!
Gondolkodtál már azon, hogy a szabad akarat tanának milyen végzetes következtetései lehetnek? Pl. hogy az Isten tehetetlenül, kiszolgáltatva nézi, hogy az emberek mit csinálnak. Márpedig ez nonszensz.
üdv.
n


Vissza a tetejére
  
 

HozzászólásElküldve: 2008. okt. 27., hétfő 12:30 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
A szabad akaratról már volt szó, mégis megismétlem magam:
Tökéletes szabad akarattal Ádám-Éva rendelkezett.
A hitetlen ember a bűn megrontása miatt nem rendelkezik ezzel, de Isten belenyúl az ember életébe és amikor személyesen szól hozzá, akkor arra az időre felszabadítja az akaratát, hogy dönthessen(ez is egy fajta szabadság, de nem önmagában,természet szerint, hanem Isten tette alapján). Ezért az ember felelősége, de ez nem azt jelenti, hogy akkor dönt amikor akar, hanem amikor Isten erre képessé teszi. Ezért szól az Írás így: Zsid. 3,7-8
Ezért, amint a Szentlélek mondja: „Ma, ha az ő szavát halljátok,
ne keményítsétek meg a szíveteket

Azért ma, mert nem biztos, hogy Isten mégegyszer megteszi, hogy szól és belenyúl az ember életébe. Mert az ember nem akkor dönt amikor neki jólesik. Nem Isten igazodik az emberhez, hanem az embernek kell Istenhez igazodni.

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. okt. 27., hétfő 12:42 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
nemosineX írta:
Kedves Ex!
Gondolkodtál már azon, hogy a szabad akarat tanának milyen végzetes következtetései lehetnek? Pl. hogy az Isten tehetetlenül, kiszolgáltatva nézi, hogy az emberek mit csinálnak. Márpedig ez nonszensz.
üdv.
n

Kedves Nmx!
Az ember szabad akarata nem korlátozza Isten szuverenitását, tehát nem következik az ember szabad akaratából, hogy Isten tehetetlen és kiszolgáltatott. :)
És ha az ember döntéseinek következményeit viseli, az úgy hívják, hogy igazság.
De gondolkodtál-e már azon, hogyha te pl. el vagy rendelve eleve örök kárhoztara és ha megfeszülsz sem tudsz ezen változtatni, akkor az mi?
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 810 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 54  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség